سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حامی کلیدی گوایدو به آمریکا مسترد می‌شود

اسپانیا در هفته‌های آتی رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی ونزوئلا را به آمریکا مسترد خواهد کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، هوگو کارواخال، رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی ونزوئلا به اتهام قاچاق مواد مخدر طی هفته‌های آینده به آمریکا تحویل داده می‌شود.

منابع آگاه اعلام کردند  پیش بینی می‌شود این فرد که با اتهام قاچاق مواد مخدر روبرو است، برای تخفیف در مجازات، اطلاعاتی را درباره دوران هوگو چاوز، رئیس جمهور سابق ونزوئلا افشا کند. کارواخال به مدت یک دهه ریاست بخش ضد اطلاعاتی ارتش ونزوئلا را بر عهده داشت.

یک منبع مطلع اعلام کرد کارواخال با استرادادش به آمریکا مخالفتی نکرده است و این روند بدون وقفه و به آرامی در اسپانیا صورت می‌گیرد.

واشنگتن بر این باور است که کارواخال اطلاعات باارزشی را درباره نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا دارد. او در حالی چند ماه پیش از سوی پلیس اسپانیا دستگیر شد که واشنگتن قرار بازداشت او را به اتهام قاچاق مواد مخدر صادر کرده بود.

یک منبع آگاه گفت در حال حاضر روند تحویل این مقام سابق ونزوئلایی در حال انجام است و انتظار می‌روند استرداد کارواخال طی چند ماه انجام شود. رئیس سابق سرویس اطلاعاتی ونزوئلا که سال ۲۰۱۷ از دولت مادورو اخراج شد و به «خوان گوایدو» سرکرده مخالفان دولت قانونی ونزوئلا پیوست، به دلیل قاچاق حدود ۵۶۰۰ کیلوگرم کوکایین فروردین ماه در مادرید بازداشت و با حکم استرداد به آمریکا مواجه شد.

این مقام سابق امنیتی که به «گنجشک» شهرت دارد پیش از این در سال ۲۰۱۴ به هماهنگی برای قاچاق مواد مخدر به مکزیک متهم شده بود و حال با حمایت از سلطان مواد مخدر کلمبیا در قاچاق حدود ۵۶۰۰ کیلو کوکایین به داخل و خارج از ونزوئلا با اتهام سنگینی روبه‌رو است. او همچنین به فراهم کردن اسلحه برای نیرو‌های شورشی کلمبیا نیز متهم است.

کارواخال که به جاسوسی از ونزوئلا برای واشنگتن هم متهم شده است در ماه فوریه حمایت خود را از خوان گوایدو به عنوان «رئیس جمهور ونزوئلا» اعلام کرد. وی همچنین پس از اخراج با حمایت آمریکا، افسران نظامی ونزوئلا را برای پیوستن به سرکرده مخالفان دولت قانونی مادورو ترغیب کرد و سعی در قبضه قدرت به نفع گوایدو در ونزوئلا را داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.