سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت نایجل فاراژ از اظهارات نژادپرستانه ترامپ

رئیس حزب برکسیت انگلیس از اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ علیه زنان دموکرات رنگین‌پوست کنگره حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان­ به نقل از گاردین، نایجل فاراژ، رئیس حزب برکسیت انگلیس از اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه زنان دموکرات کنگره موسوم به «جوخه» حمایت کرد و آن‌ را «هوشمندانه» خواند.

فاراژ در مصاحبه با روزنامه تایمز اعلام کرد: من با خود فکر کردم که چقدر هوشمندانه بود؛ زیرا اتفاقی که می‌افتد این است که دموکرات‌ها طرف «جوخه» را می‌گیرند و این باعث می‌شود دونالد ترامپ بگوید: اوه ببین، جوخه مرکز حزب دموکراتیک را تشکیل می‌دهد. او (ترامپ) واقعا خوب عمل می‌کند. او کار‌ها را به شیوه خود انجام می‌دهد و یک رئیس جمهور مؤثر است.

دونالد ترامپ هفته گذشته در حساب توییتر خود به ۴ زن دموکرات رنگین‌پوست کنگره (الکساندریا اوکازیو کورتز، ایلهان عمر، آیانا پرسلی و رشیده طلیب) به شدت توهین کرد و از آن‌ها خواست به کشور‌های خود بازگردند. وی در حساب توییترش نوشت: چرا این زنان دموکرات به کشور‌های خود باز نمی‌گردند و به اصلاح مکان‌های آلوده به جرمی که از آنجا آمده اند، کمک نمی‌کنند. سپس می‌توانند بازگردند و به ما نشان دهند که چگونه باید این کار را کرد.

رئیس جمهور آمریکا روز دیگر در توییتر خود نوشت: نمایندگان زن کنگره برخی از نفرت‌انگیزترین، زننده‌ترین و منزجرکننده‌ترین سخنانی را که تاکنون از سوی سیاستمداران در مجلس نمایندگان یا سنا گفته شده است، به زبان می‌آورند؛ سخنان هولناک علیه اسرائیل، علیه آمریکا، در هواداری از تروریسم و فریاد زدن دشنام در میان عموم، در میان بسیار اقدامات هولناک دیگر.

اما این اظهارات ترامپ تاکنون از سوی مقامات آمریکایی و حتی سران دیگری کشور‌ها محکوم شده است. جرمی کوربین، رهبر حزب محافظه کار انگلیس پیشتر صحبت‌های دونالد ترامپ علیه زنان دموکرات کنگره را محکوم کرد و آن‌ها را «نژادپرستانه» خواند. وی همچنین «بوریس جانسون»، نخست وزیر جدید انگلیس را هم به چالش کشید که این صحبت‌های ترامپ را محکوم کند. اما جانسون چنین کاری نکرد و فقط گفت این حرف‌ها «کاملا غیرقابل قبول» است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.