سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل خبر داد؛

آموزش ۵۰ هزار نفر در حوزه صنعت ساختمان

در سال‌های اخیر بیش از ۵۰ هزار نفر در صنعت ساختمان مهارت‌های لازم را از طریق مراکز فنی و حرفه‌ای به صورت رایگان سپری کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد پورقلی، مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل؛ در سخنانی به مناسبت روز ملی مهارت پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر بیش از ۵۰ هزار نفر در صنعت ساختمان مهارت‌های لازم را از طریق مراکز فنی و حرفه‌ای به صورت رایگان سپری کرده و از یارانه بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شدند.

پورقلی اظهار کرد: ما در کنار صدور گواهی مهارت برای شاغلان حوزه صنعت ساختمان نسبت به برگزاری دوره قالیبافی و صنایع دستی نیز اقدام کردیم تا با صدور گواهی برای آن‌ها زمینه بهره‌مندی آن‌ها را از پوشش بیمه یارانه‌دار در قالب تامین اجتماعی بهره‌مند کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مرکز شماره یک فنی و حرفه‌ای نسبت به برگزاری دوره مکانیک، اتومکانیک و تاسیسات اقدام کرده و در مرکز شماره دو نیز در سه راهی نیروگاه معروف به محله مقدس در رشته‌های نجاری و برق آموزش به شرکت کنندگان در این دوره‌ها ارائه می‌شود.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل بیان کرد: در مرکز شماره ۳ در صنعت ساختمان و کشاورزی و همچنین هتلداری به شرکت کنندگان آموزش و مهارت‌های مورد نظر ارائه می‌شود و در مرکز شماره چهار اردبیل نیز برای خواهران در محله ارس رشته‌های متناسب با مهارت بانوان اعم از طراحی، دوخت، خیاطی و صنایع دستی آموزش ارائه می‌شود.

پورقلی گفت: کلیه آموزش‌های مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای به صورت رایگان انجام می‌شود و ما تنها ۱۰ هزار تومان از بابت ثبت نام از این متقاضیان دریافت می‌کنیم و مابقی هزینه‌ها برعهده اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل است.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان برای اطلاع از فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای می‌توانند به سایت و پرتال جامع آموزش فنی و حرفه‌ای استان مراجعه و با مطالعه دفترچه‌های آموزشی مشخصات دوره‌ها، زمان شروع و پایان دوره‌ها را به همراه کسب توانایی و سایر اطلاعات مشاهده کنند.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل ثبت نام در این دوره‌ها را نیز به شکل آنلاین و ثبت نام در این پرتال یادآور شد و گفت: افراد با داشتن ۱۵ سال به بالا تا ۶۰ سال می‌توانند در این دوره‌های آموزشی ثبت نام کرده و از آن بهره بگیرند.

پورقلی همکاری فنی و حرفه‌ای را با دانشگاه‌ها در برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی یادآور شد و تصریح کرد: مرکز آموزش و مشاوره هدایت شغلی در دانشگاه آزاد و پیام نور و مقدس اردبیلی راه‌اندازی شده است.

وی اظهار کرد: برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی در محلات هدف در قالب بازآفرینی شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی را با همکاری راه و شهرسازی انجام می‌دهیم و در کنار آن با بنیاد علوی در برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف توان‌افزایی اهالی منطقه محروم گرمی وارد همکاری شدیم.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در پایان بیان کرد: ما با حمایت از فعالان حوزه ساختمان، قالیبافی و شاغلین صنایع دستی سعی داریم تا در کنار ارتقای توان مهارتی آن‌ها با صدور گواهی این افراد را در بهره‌مندی از شرایط خوب و مطلوب بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند سازیم.

انتهای پیام/س

راه‌اندازی مرکز آموزش و مشاوره هدایت شغلی در دانشگاه آزاد و پیام نور و مقدس اردبیلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.