وی ادامه داد: اگر بتوانیم برای حمل و نقل کالای های خود مستقیما از اقیانوس به چابهار، بدون گذر از تنگه هرمز، خلیج فارس و هرمزگان و بوشهر از این مسیر استفاده کنیم، میتواند با اتصال به زاهدان این مشکل را حل کند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: چابهار جزو بنادری است که تحریم نیست و از این فرصت باید به نحو شایسته استفاده کنیم.
وی بیان کرد: امروز میخواستم با سردار محمد که فرماندهی قرارگاه است از این مسیر به صورت میدانی بازدید داشته باشیم و یک توافقی برای پایان این طرح برای سال آینده و حداکثر اوایل سال ۱۴۰۰ داشته باشیم که البته برای حمایت بیشتر منابعش را سازمان برنامه و بودجه در دولت تقبل و تعهد میکند تا به اتمام برسد.
نوبخت اظهار داشت: طبق بررسیهای صورت گرفته این امکان وجود دارد با توجه به تعهد دو جانبه سازمان برنامه و بودجه از سوی دولت برای تأمین مالی و قرارگاه از سوی مجری این طرح را بتوانیم در سال آینده و اوایل سال ۱۴۰۰ به پایان برسانیم البته تأکیدم برای پایان سال است.
وی یادآور شد: این طرح به لحاظ مسافت چیزی حدود ۶۱۰ کیلومتر و اگر با ایستگاهها بخواهیم درنظر بگیریم، خطوطش به ۷۳۰ کیلومتر خواهد رسید.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: ما در برآوردهایمان به چیزی حدود ۴ هزار میلیارد تومان نیاز داریم که باید تأمین کنیم، البته با توجه به توافقاتی که صورت میگیرد باید به صورت واقع بینانه تلاش کنیم تا منابع مالی آن را از حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان که تا پایان سال برای طرحهای عمرانی کنار گذاشته ایم، این ارقام را با اولویت بتوانیم پراخت کنیم.
انتهای پیام/ب