سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

والپیپر و تصاویر پروفایل جدید ویژه شهادت امام محمد تقی(ع)

به مناسبت شهادت نهمین پیشوای شیعیان تعدادی والپیپر و عکس پروفایل مخصوص این روز را برای شما کاربران فراهم کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امام نهم شیعیان حضرت جواد الائمه(ع) در سال ۱۹۵ هجری در مدینه متولد شدند. نام ایشان محمد معروف به جواد و تقی است و القاب دیگری چون رضی و متقی نیز داشته‌اند، ولی تقی از همه معروف‌تر می‌باشد. همچنین آن حضرت دارای چهار کنیه "ابن الرضا"، "ابوعلی"، "ابوعبدالله" و "ابوجعفر" بوده‌اند که کنیه "ابوجعفر"  مشهورترین آن بوده است.

پس از شهادت حضرت رضا (ع) در اواخر ماه صفر سال ۲۰۳ هـ‌.ق مقام امامت به فرزند ارجمندشان حضرت جوادالأئمه (ع) انتقال یافت. دوران هفده ساله امامت امام نهم همزمان با دو خلیفه بنی عباسی، مامون و معتصم بود. مأمون همچون سایر خلفا بنی عباس از پیشرفت معنوی و نفوذ باطنی امامان معصوم و گسترش فضایل آن‌ها در بین مردم هراس داشت و سعی کرد ایشان را تحت مراقبت خاص خویش قرار دهد. از این جهت مأمون نخستین کاری که کرد، ام‌الفضل دختر خود را به ازدواج حضرت امام جواد (ع) درآورد تا مراقبی دائمی و از درون خانه بر امام گمارده باشد. رنج‌های همیشگی که امام جواد (ع) از ناحیه این مأمور خانگی برده است در تاریخ معروف است.

۲۹ ذی‌القعده مصادف با سالروز شهادت امام محمد تقی (ع) است که ضمن عرض تسلیت به مناسبت این روز جانگداز، مجموعه‌ای از جدیدترین والپیپر‌ها و تصاویر پروفایل ویژه این روز را برای شما کاربران گرامی تهیه و تنظیم کرده‌ایم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ائمه اطهار ، شهادت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.