سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تله کابین گنجنامه تا شهریور فعال است

مدیرعامل دهکده تفریحی توریستی گنجنامه گفت: تله کابین گنجنامه در حال حاضر با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کند و پروژه در نهایت تا شهریورماه سرپا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سعید ترابیان، مدیرعامل دهکده تفریحی توریستی گنجنامه با تاکید بر اینکه کسب و کار در همدان صفر است به طوریکه ما از بیرون استان تولید ثروت نداریم، عنوان کرد: خوشحالیم که همدان، استان صنعتی نشده و دارای فرصتی به نام گردشگری هستیم که به عنوان صنعت سوم در دنیا شناخته شده است.

او با اشاره به وجود چند مشکل در مسیر گردشگری همدان که نیازمند درایت، مدیریت و مطالبه گری است نه پول، اظهار کرد: به عنوان مثال غارعلیصدر برای همدان هیچ سودی ندارد و درآمد حاصل از آن سرسفره همدانی‌ها نمی‌آید به طوریکه شاید از ۷۰۰ هزار مسافر، ۵ درصد به همدان برگردند، اما اگر فاصله غار تا همدان ۵ کیلومتر بود اوضاع فرق می‌کرد.

ترابیان افزود: تله کابین گنجنامه نیز در حال حاضر با ۳۰ درصد ظرفیت و با مسئولیت حقوقی بالا کار می‌کند و در حال ضرردهی بوده و از پس اقساط بانک برنمی آییم و پروژه نهایتا تا شهریورماه سرپا است. مگر ما چقدر توان‌داریم؟ تله کابین رامسر نصف ما هزینه کرد، اما ۵ برابر ما درآمدزایی دارد.

او با بیان اینکه ناگفته نماند نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد درآمد داشتیم، تصریح کرد: اینک همدان به یک مقصد گردشگری تبدیل و چند هتل ساخته شده و باز هم تقاضای ساخت هتل داریم، اما چه کنیم همدان از چیزی که دارد استفاده کند؟

این سرمایه گذار، غرب کشور را ناشناخته خواند و بیان کرد: همدان قادر است به عنوان پایلوت غرب کشور شناخته شود به طوریکه با هزینه‌های بسیار کم می‌توانیم مبادی غرب باشیم هر چند با تکمیل آزادراه کربلا تا چند سال دیگر بیچاره می‌شویم.

ساماندهی ورودی شهر از سمت جورقان و راه اندازی ایستگاه اطلاع رسانی برای گردشگران در ورودی‌های شهر از دیگر درخواست‌های مدیرعامل دهکده گنجنامه بود که در جمع خبرنگاران مطرح شد.

او باز هم خواستار مطالبه گری شد و مطرح کرد: با حرف و شعار نمی‌توان کاری از پیش برد، اما متاسفانه ما مطالبه گر نبوده و مدام با هم جدل می‌کنیم و دنبال نقاط ضعف هم هستیم.

ترابیان به تدوین سند گردشگری همدان که خود در ۳۵ صفحه به امکان سنجی همدان پرداخته، اشاره کرد و گفت: همدان می‌تواند به مرکز تجاری غرب کشور بدل شود هر چند از داشتن برند هم محروم است و نمی‌دانیم همدان را با چه برندی از جمله الوند، سوغات، بوعلی سینا و ... به گردشگران معرفی کنیم؟

او با بیان اینکه باید برند همدان را بسازیم، از اصحاب رسانه خواست با مطالبه گری موجب ایجاد تغییر و تحول در فرهنگ، اقتصاد و رشد آن شوند.

انتهای پیام/ د 

تله کابین گنجنامه تعطیل می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.