حالا تازهترین تحقیقات و بررسیهای کارشناسان در موسسه تحقیقاتی Pew research centre نشان میدهد با اینکه استفاده زنان از شبکههای اجتماعی و گشت و گذار در فضای مجازی اندکی بیشتر از مردان است، اما نکته جالب توجه اینجاست که بجای ساعات و میزان مصرف، هدف استفاده آنها از اینترنت و شبکههای اجتماعی متفاوت است. این بدان معناست که زنان از پلتفرمهای شبکههای اجتماعی و اپلیکیشنهای پیامرسان بیشتر به منظور برقراری تماس و ارتباط با دوستان، آشنایان و اعضای خانواده خود استفاده میکنند این در حالیست که مردان بیشتر به منظور آگاهی یافتن از اخبار و اتفاقات مختلف در سراسر جهان به وبگردی و استفاده از شبکههای اجتماعی مشغول میشوند.
بر اساس نتایج و یافتههای تحقیقات صورت گرفته، زنان به میزان ۷۶ درصد از شبکههای اجتماعی و مردان اندکی کمتر، به میزان ۷۲ درصد از پلتفرمهای مختلف اینترنتی استفاده میکنند.
این نتایج تقریبا یافتههای قبلی مبنی بر استفاده بیشتر زنان از فضای مجازی در مقایسه با مردان را تایید میکند.
در این گزارش که در وب سایت brandwatch منتشر شده است، همچنین ذکر شده است که مردان بیشتر استفادههای تجاری از شبکههای اجتماعی و محیط اینترنت میکنند و نسبت به زنان، تمایل بسیار بیشتری برای جمع آوری اطلاعات و افزایش تاثیرگذاری خود بر افراد پیرامون خود به خصوص در زندگی کاری و حرفهای دارند در حالی که زنان تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاشتن زندگی خصوصی خود با دیگران و صحبت کردن درباره تجربیات شخصی و احساسی خود دارند.
در جای دیگر این گزارش درباره میانگین سنی کاربران شبکههای اجتماعی و فضای مجازی نیز سخن گفته شده است که به شرح زیر است:
۸۹ درصد از کاربران اینترنت در رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال قرار دارند و بدین ترتیب میتوان نتیجه گرفت که افراد در دهه بیست سالگی خود بیشترین تمایل را به استفاده از شبکههای اجتماعی و برقراری ارتباط با دیگران دارند. بعد از آن، رده سنی ۳۰ تا ۴۹ سال است که با اختصاص سهم ۸۲ درصدی در وبگردی در شبکههای اجتماعی، در رده دوم این جدول و فهرست جای گرفته است. افراد در رده سنی ۵۰ تا ۶۴ سال نیز ۶۵ درصد از مصرف محیطهای مجازی اینترنت و استفاده از شبکههای اجتماعی را به خود اختصاص دادهاند و در آخر، کاربران بالای ۶۵ سال قرار گرفتهاند که با ۴۹ درصد کمترین میزان استفاده از پلتفرم شبکههای اجتماعی را از آن خود کردهاند.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/