سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بومی سازی طرح‌های ساحلی در آستارا

فرماندار بندر آستارا با انتقاد از کاربرد برخی سازه‌های غیر بومی در ابنیه طرح‌های ساحلی، استفاده از نماد‌ها و امکانات بومی و محلی در آن‌ها را، برای جذابیت و رونق گردشگری خواستار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسن رستم زاد فرماندار آستارا گفت: نوار ساحلی، بیشتر از نقاط دیگر در تابستان مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد و باید در معماری آلاچیق‌ها و بخش‌های خدماتی طرح‌های سالمسازی باید به جای حصیر و سازه‌های مربوط به استان‌های جنوب کشور، از امکانات بومی خطه شمال استفاده شود.

وی بیان کرد: شهرداری‌ها و دستگاه‌های متولی با جذب سرمایه گذار به بومی سازی و توسعه طرح‌های سالمسازی اقدام کنند و برای پاکسازی ساحل هم، از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود.

فرماندار آستارا گفت: برای تقویت گشت و نظارت در نوار ساحلی، دو دستگاه جت اسکی در اختیار هیات نجات غریق قرار گرفت و از اوایل تابستان تاکنون دو گردشگر در مناطق شنا ممنوع آب‌های ساحلی آستارا غرق شده اند.

رستم زاد افزود: در فصل تابستان برخی جرائم عمومی در شهرستان آستارا افزایش می‌یابد و نیروی انتظامی در راستای برقراری نظم و امنیت، از ظرفیت سپاه و نیرو‌های بسیج استفاده کند.

وی ادامه داد: در تابستان به علت کثرت گردشگر، با افت فشار آب و نیاز بیشتر به افزایش سهمیه آرد، مواجه هستیم و شرکت آب و فاضلاب شهری با اجرای طرح‌های لازم به تقویت شبکه اقدام کرده است و سهمیه آرد آستارا نیز افزایش خواهد یافت.

فرماندار آستارا گفت: ۹۳ غرفه در نمایشگاه‌های دائمی آستارا برای عرضه صنایع دستی و محصولات فرهنگی اختصاص یافته است و دست فروشان و دلالان مقابل پایانه مرزی آستارا به آن غرفه‌ها منتقل شوند.

رستم زاد از بخشداران و دهیاران خواست به ساخت و ساز‌های غیرمجاز و بدون پروانه در روستا‌ها حساسیت بیشتر داشته و نظارت ویژه‌ای اعمال کنند.

شهردار آستارا هم بیان کرد: با هر گونه سد معبر در معابر و خیابان‌ها برخورد می‌شود و در روز‌های گذشته، برخی تاسیسات شهرداری در پارک‌ها و بوستان‌ها به سرقت رفته است.

جواد معیتی گفت: در فصل تابستان روزانه ۱۵۰ تن زباله در آستارا جمع آوری می‌شود و شهرداری این شهر سه سال پیاپی، رتبه نخست تفکیک زباله از مبدا را در استان گیلان کسب کرده است.

انتهای پیام/آ

طرح های ساحلی بندر مرزی آستارا بومی سازی می شود

برچسب ها: ساحلی ، بومی سازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.