سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دوره آموزشی حقوق و رویه داوری در کانون وکلای دادگستری خوزستان

دوره آموزشی حقوق و رویه داوری در کانون وکلای دادگستری خوزستان با حضور مدرسان دانشگاه، وکلا، کارآموزان و مشاوران حقوقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دوره آموزشی حقوق و رویه داوری در کانون وکلا دادگستری استان خوزستان با حضور اساتید دانشگاه حقوق، وکلا، کارآموزان و مشاوران حقوقی در محل کانون کلای خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این دوره، غلامحسن مزارعی، رئیس کمیسیون آموزش کانون وکلای دادگستری خوزستان گفت: اجرای دوره‌های مختلف آموزشی در حوزه‌های صنفی، حرفه‌ای و آموزش‌های عمومی حقوقی براساس نیاز‌ها و بصورت کاربردی در نظر گرفته می‌شود.

او با اشاره به استقبال خوب وکلا، کارآموزان و مدعوین از این دوره گفت: با توافقات اولیه‌ای که با مرکز آموزش دانشگاه شهید چمران اهواز صورت گرفته است، دوره‌های آموزشی برنامه ریزی شده‌ای در نظر گرفته خواهد شد و گواهی نامه‌های معتبر نیز صادر می‌شود.

مزارعی با اشاره به برگزاری دوره دواری در حقوق و رویه بیان داشت: در عرصه داخلی به داوری توجه بیشتری شده است و این مساله ما را بر آن داشت در اولین اقدام در مورد این موضوع دوره‌های مرتبط برگزار کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش کانون وکلا دادگستری خوزستان تصریح کرد: کاهش پرونده‌ها در دادگستری و همچنین توجه دادگستری‌ها در این برهه زمانی باعث شده است که داوری یک جایگاه ویژه‌ای داشته باشد و تاسیس مرکز داوری تخصصی را در استان در آینده شکل دهد.

در ادامه این نشست، محمد کاکاوند مدرس این دوره آموزشی اذعان داشت: داوری قدمتی ۱۰۰ ساله دارد و در سال‌های اخیر توجه بهتری به آن شده است. داوری در عمل روشی برای حل اختلاف طرفین است، ولی متاسفانه از این موضوع برای اطاله دادرسی استفاده می‌شود.

او بیان کرد: داوری مزایای اسثنایی دارد و بعنوان یک دادگاه خصوصی ایفا نقش می‌کند و طرفین نمی‌خواهند مساله را به دلایلی از قبیل عدم توانایی قاضی در امور پیچیده و خاص، مباحث اقتصادی و مالی به دادگاه ارجاع نمایند و به دنبال آن است که مساله را در زمان بیشتری و با کارشناسی بیشتری این مساله را در صورت اختلاف حل نمایند.

در این کارگاه یک روزه که بصورت صبح و عصر برگزار شد مباحث مختلفی از داور، متعاملین، مزایا داوری، نقش حمایتی و نظارتی دادگاه در بحث داوری، استقلال داور، شرط داوری، تفاوت‌های داوری با دادرسی، ویژگی‌های انتخاب داور مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/گ

دوره آموزشی حقوق برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.