سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جواد (ع) در چند سالگی به شهادت رسیدند؟

امام جواد (ع) در آخرین روز ذی القعده سال ۲۲۰ هجری قمری به دستور معتصم عباسی و به دست ام فضل به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، امام جواد (ع) در سن بیست و پنج سالگی در آخرین روز ماه ذیقعده سال ۲۲۰ هجری قمری به شهادت رسید و دقیق‌ترین و معتبر‌ترین زمان شهادت ایشان بر اساس روایات، این تاریخ است.

ایشان در آخرین روز زندگی مبارکشان فرمودند: من امشب می‌میرم ما امامان، کسانی هستیم که هرگاه خداوند برایمان دنیا را نخواهد و به سوی خدا می رویم.

شهادت امام جواد (ع) مصادف با یازدهم مرداد سال ۱۳۹۸ هجری شمسی است.
معتصم، خلیفه عباسی و جعفر پسر مامون، سمی را در انگور تزریق کردند و برای ام‏ فضل فرستادند،ام فضل نیز آن را در کاسه‏‌ای گذاشت و به امام جواد (ع) داد و از آن انگور بسیار توصیف کرد. سرانجام امام جواد(ع) از انگور خورد و طولی نکشید که آثار سم را در خود احساس کرد در همان حال ام‏‌فضل پشیمان شد و گریه کرد.

امام جواد (ع) به او فرمود: چرا گریه می‏کنی؟ اکنون گریه تو سودی ندارد این را بدان که به سبب این جنایت، به چنان دردی مبتلا می‏‌شوی که هرگز علاج ندارد و چنان به تنگدستی می افتی که جبران‏‌پذیر نباشد.

بر اثر نفرین امام جواد (ع)، ام‏‌فضل به دردی بیمار شد که همه اموالش را در راه معالجه آن مصرف کرد ولی سودی نداشت و با وضع نکبت‌باری  به هلاکت رسید.

انتهای پیام/

امام جواد (ع) چگونه به شهادت رسیدند؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
مریم بابائی
۰۹:۵۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
به نام خدا

گل خوشبوی من

دیروز زیباترین گلهای باغچه ام شکفتند ومن بسیار شاد شدم اما آنروز عمیقاغمگین خواهم شد اگر هریک ازاین گلهای زیبا ،پژمرده وخشک شود.

امام جواد گلی زیبا ازگلستان امامت است که ماانسانهای عادی قادر به درک عطرو بوی وجود آنها نیستیم لذا عمیقااز خشک شدن آنها غمگین نمیشویم لکن من امروز خوشحالم که حداقل میتوانم لحظاتی به او فکر کنم به امید آنکه فکروذهنم باعطروجودش خوشبوشود.
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
امام جواد در ۲۸ سالگی به امامت رسید
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
امام جواد در ۲۸ سالگی به امامت رسید
حسن
۱۶:۱۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
❤️❤️❤️ واقعا مفید بود
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
عالیه♥♥
من
۲۲:۱۲ ۰۳ دی ۱۴۰۰
در ۱۷ سالگی به امامت رسید
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
چیزی که ما می‌خواستیم نداشت
امیر رضا جمالپور
۱۱:۳۸ ۲۵ دی ۱۳۹۹
عالی بود
خیلی ممنون
من نگین است
۰۸:۲۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
من فقط می خواهم بدانم او در چند سالگی به شهادت رسید



درمانده
۰۸:۴۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
اسلام علیک یا جواد الایمه
اقا جان سلام میگن شما بخشنده ای میگن هر گره ای داشته باشی جواد الایمه باز میکنه اقا جان من تا بحال به شما متوسل نشدم تا حالا البته شدم کم ولی الان اومدم در خونت بشینم چهل روز شما رو به غریبی پدرت امام رضا به ضامن اهو بودنشون کمکم کنید اقا جان زندگیم بد گره خورده کارم مشکل مالی دیروزم که میدونید چی شد شما رو به ابوالفضل العباس به امام حسین قسم درست کنید دیگه بقران قسم خسته شدم از بس دردامو به این یکی اون یکی بگم خسته شدم اقا جان من اشتباه کردم پشیمونم ببخشید خواهشا دستو ول کردین همش دارم زمین میخورم همش گرفتاری پیش میاد واسم ای خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا