سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید بنزین یورو ۴ در بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران

یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون لیتر بنزین یورو چهار و سوپر امسال در پالایشگاه شازند تولید شده که ۲۳ درصد نیاز کشور به این سوخت را تامین کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، علیرضا امین، مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند گفت: ۳۰۵ میلیون لیتر گاز مایع، ۵۱ میلیون لیتر پروپیلن، ۸۹۶ میلیون لیتر گازوییل، ۷۱۷ میلیون لیتر نفت کوره، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر گاز بوتان و ۱۱۰۶ میلیون لیتر نفت سفید کم گوگرد نیز امسال در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند تولید شد.

وی میزان تولید گوگرد کلوخه و گوگرد گرانول در این واحد پالایشگاهی را امسال به ترتیب ۲۲۴ هزار تن و ۱۳ میلیون تن عنوان کرد و گفت: گوگرد گرانول تحت یک فرآیند علمی و با فناوری روز دنیا در پالایشگاه شازند اراک از بنزین جدا و برای مصارف مختلفی از قبیل کبریت سازی و صنایع نظامی به کارگرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند افزود: خوراک سه ماه نخست امسال شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند بیش از ۶۵۰ میلیون لیتر بود.

امین گفت: شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) تولید کننده بنزین یورو ۴ و از مهمترین پالایشگاه‌های نفت کشور است که به عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار بشکه در روز راه اندازی شد.

انتهای پیام/ ر

تامین ۲۳ درصد بنزین مورد نیاز کشور در پالایشگاه شازند

 

برچسب ها: بنزین ، گاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.