سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۰ هکتار گیاه دارویی در بروجرد کشت شد

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با بیان اینکه ۳۰ هکتار گیاه دارویی در بروجرد کشت شده است گفت: شهرستان بروجرد ظرفیت افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  عزت اله نباتی،  مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به اجرای طرح توسعه کشت گیاهان دارویی اظهار داشت: در حال حاضر سطح زیر کشت گیاهان دارویی شامل زعفران، گل محمدی و انواعی از گیاهان دارویی مانند بابونه و گل‌گاوزبان حدود ۳۰ هکتار است، اما با توجه به شرایط آب و هوایی، این شهرستان ظرفیت افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی را دارد.

نباتی افزود: برای افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی تسهیلاتی برای متقاضیان در نظر گرفته‌شده که در این راستا تاکنون شش پرونده در قالب شش طرح برای دریافت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات تشکیل‌شده است تا بعد از طی مراحل لازم تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: سالانه ۱۰ کیلوگرم زعفران، ۲۰ تن گل محمدی و هشت تن انواع گیاهان دارویی تولید می‌شود و به کشاورزانی که زمین‌های خرد و کوچک دارند توصیه می‌شود اقدام به کشت گیاهان دارویی کنند چراکه کشت گیاهان دارویی درآمد بالایی دارد و می‌تواند در اشتغال مؤثر باشد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ در این راستا شامل بخش‌های گیاهان دارویی، گلخانه‌ای، احداثی، صنایع تبدیلی و امور دام است که چهار برابر سهم بروجرد برای دریافت تسهیلات معرفی‌شده است؛ کشت گیاهان دارویی متقاضیان زیادی دارد و تلاش می‌شود تا با ارائه تسهیلات و فراهم کردن شرایط، کشاورزان اقدام به تولید گیاهان دارویی کنند.

انتهای پیام/ر

کشت ۳۰ هکتار گیاه دارویی در بروجرد

برچسب ها: کشاورزان ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.