سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت راه و شهرسازی اعتبار راه آهن بوشهر-شیراز را به موقع تخصیص دهد

استاندار بوشهر گفت: تزریق به موقع اعتبار راه آهن بوشهر-شیراز که سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده، از انتظارات مهم ما از مسئولان وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند صبح امروز در بازدید از روند اجرای راه‌آهن بوشهر به شیراز در شهرستان تنگستان، طول این خط ریلی  را ۴۳۷ کیلومتر دانست و افزود: بخشی از این پروژه در حوزه استحفاظی استان بوشهر قرار دارد که در اقتصاد ملی آثار قابل توجهی دارد.

وی با اشاره به اجرای قطعه ۱۰ راه‌آهن بوشهر به شیراز در این استان یادآور شد: بر اساس اعلام کارشناسان وزارت راه، این قطعه سخت‌ترین بخش این مسیر است زیرا ۲۶ کیلومتر طول و دو کیلومتر تونل دارد و باید چهار کیلومتر پل ساخته شود.

گراوند بیان کرد: با توجه به سختی کار، پیشرفت این قطعه خط ریلی، شامل خاک‌ریزی، خاکبرداری، ساخت تونل و پل ۵ درصد است.

وی، با اشاره به انتظارات مردم و مسئولان از وزیر راه و شهرسازی و معاون زیرساخت این وزارتخانه، تصریح کرد: تزریق به موقع اعتبارات که  سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده از انتظارات مهم ما از مسئولان وزارت راه و شهرسازی است.

استاندار بوشهر اعتبار پیش بینی امسال برای اجرای راه‌آهن بوشهر به شیراز را ۶۵ میلیارد تومان دانست و تاکید کرد: با توجه به شرایط دشوار اقتصادی رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور تخصیص اعتبار را داده که امید است این اعتبار تخصیصی، پرداخت شود تا روند اجرای راه‌آهن بوشهر تسریع یابد.

گراوند با قدردانی از توان و ظرفیت پیمانکار اجرای طرح راه آهن بوشهر به شیراز تاکید کرد: با وجود محدودیت منابع ملی و کمبودها، پروژه راه آهن بوشهر خیلی خوب فعال است.

وی، با بیان اینکه پیمانکار راه آهن بوشهر زمینه تسریع روند اجرای آن را فراهم کرده است، گفت: وقتی طرح با وجود شرایط دشوار اقتصادی کشور فعال است مردم امیدوار می‌شوند که تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان ایجاد کرده‌اند نتوانسته جلو توسعه و پیشرفت کشور را بگیرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر کمک وزیر راه و شهرسازی برای جلوگیری از وقفه در اجرای راه‌آهن بوشهر-شیراز افزود: وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیرساخت این وزارتخانه کمک کنند تا وقفه‌ای در طرح ایجاد نشود.

گراوند، راه‌آهن بوشهر به شیراز را طرحی ملی خواند و تاکید کرد: با توجه به تاثیری بنادر و استان بوشهر در اقتصاد ملی، راه‌آهن بوشهر شیراز در توسعه کشور بسیار موثر است.

ساخت خط ریلی بوشهر به شیراز سال ۱۳۸۶ آغاز شد و پس از به وجود آمدن مشکل مالی، سال ۱۳۹۰ متوقف شد.

این خط آهن از ایستگاه مرودشت در استان فارس از راه آهن اصفهان - شیراز منشعب می‌شود و پس از عبور از مسیر‌های جنوبی استان فارس از طریق شهرستان تنگستان وارد استان بوشهر می‌شود و از اَهرَم به چُغادَک و بندر بوشهر اتصال می‌یابد.

قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر به شیراز ۲۷ دی سال ۱۳۹۷ با حضور وزیر راه وشهرسازی و با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل در مراسم آغاز این قطعه گفته بود، ۲۵۰ کیلومتر از مسیر راه آهن بوشهر-شیراز از طریق فاینانس و با همکاری شرکت چینی و کنسرسیومی از پیمانکاران ایرانی ساخته می‌شود.

انتهای پیام/ک

وزیر راه و شهرسازی کمک کند راه آهن بوشهر شیراز دچار وقفه نشود

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.