سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جام جهانی فوتبال زنان ۳۲ تیمی می‌شود

مسابقات جام جهانی فوتبال زنان از دوره بعد (سال ۲۰۲۳) با حضور ۳۲ تیم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شورای فیفا به اتفاق آرا با پیشنهاد افزایش تعداد تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی زنان فیفا از ۲۴ تیم به ۳۲ تیم موافقت کرد که این تصمیم از دوره بعدی این مسابقات در سال ۲۰۲۳ اجرایی خواهد شد.

از آنجایی که در حال حاضر روند ارائه پیشنهاد میزبانی برای جام جهانی زنان ۲۰۲۳ در حال انجام است و پیش بینی می‌شود ۹ داوطلب در ابتدا پیشنهادات خود را تا ۴ اکتبر ۲۰۱۹ ارائه دهند. شورای فیفا استثنائا این تصمیم را از راه دور، و نه طی نشست، اتخاذ کرد. زیرا نشست بعدی شورا روز‌های ۲۳ و ۲۴ اکتبر در شانگ‌های خواهد بود.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا پیش از این گفته بود تصمیم دارد برنامه‌های خود را برای گسترش جام جهانی زنان به موقع برای مسابقات بعدی به پیش ببرد.

اینفانتینو که موفق شده است مسابقات جام جهانی مردان ۲۰۲۶ در ایالات متحده، مکزیک و کانادا را از ۳۲ تیم به ۴۸ تیم افزایش دهد، گفت: موفقیت حیرت انگیز جام جهانی امسال این نکته را روشن ساخت که اکنون زمان مناسبی است که این روند را ادامه داد و گام‌های محکمی برای رشد فوتبال بانوان برداریم.  من خوشحالم که این پیشنهاد تحقق پیدا کرده است.

وی افزود: این افزایش تیم‌ها به مراتب فراتر از اضافه شدن هشت تیم شرکت کننده دیگر است. این بدان معناست که از این پس، ده‌ها فدراسیون دیگر برنامه فوتبال زنان خود را سازمان می‌دهند و می‌دانند که شانسی واقع بینانه برای صعود به جام جهانی دارند. جام جهانی زنان فیفا قدرتمندترین انگیزه برای حرفه‌ای شدن فوتبال بانوان است، اما هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد و در صدر یک هرم بسیار بزرگ است.
در همین حال، همه ما وظیفه داریم بستر لازم را فراهم و زیرساخت‌های توسعه فوتبال زنان را در همه کنفدراسیون‌ها تقویت کنیم.


بیشتر بخوانید:  اسامی نامزد‌های بهترین مربی سال فیفا اعلام شد


انتهای پیام/

افزایش تعداد تیم‌ها در جام جهانی زنان از سال ۲۰۲۳

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.