سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

راه اندازی کتابخانه تخصصی صفویه شناسی در اردبیل تسریع شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: راه اندازی کتابخانه تخصصی صفویه شناسی در اردبیل راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مراسم جشن روز ملی اردبیل گفت: مقدمات تاسیس پژوهشکده صفویه شناسی فراهم شده، ولی تاکنون کتابخانه تخصصی صفویه شناسی در استان راه اندازی نشده و باید در این زمینه تسریع شود.

او با اشاره نقش نفوذ معنوی خاندان صفوی در معرفی استان اردبیل در سطح جهان گفت: در زمان معاصر نیاز است که با سرمایه گذاری و از طریق علم و قدرت و اقتصاد و نخبگان، گذشته درخشان خود را در زمان معاصر بازسازی کنیم. قابلیت‌های زیادی برای سرمایه گذای در استان وجود دارد و لازم است با رفع مشکل سرمایه گذاران رونق اقتصادی و فرهنگی استان را رقم زد.

امام جمعه اردبیل صفویه، مفاخر دینی و فرهنگی، مواهب خدادادی استثنایی و مدنیت و فرهنگ غنی را چهار ویژگی برجسته استان اردبیل برشمرد و گفت: با هر چهار ویژگی منحصر به فرد باید برای معرفی استان اردبیل بکوشیم.

عاملی افزود: ما تاکنون حق صفویه را ادا نکرده ایم چرا که دامنه نفوذ آن‌ها از ایران تا انتهای آناتولی گسترده شده، ولی کسی از این امر چندان باخبر نیس و کم کاری‌های ما برای معرفی شاه اسماعیل و شیخ صفی قابل پذیرش نیست و جوانان ما باید بیش از گذشته با تاریخ این بزرگان آشنا شوند.

به گفته وی عیب بزرگی است که اطلاع درستی از سران صفویه به خصوص قزلباش‌ها و مریدان و نفوذ صفویه در ایران و آناتولی نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: ما درصدد طراحی طرحی بزرگ درباره قزلباش‌ها هستیم و در این زمینه نماد‌ها و تاج و شکل کلاه آن‌ها استخراج شده و برای تداعی گذشته مستندات تاریخ صفوی در حال گردآوری است. ضروری است دستگاه‌های متولی در اطراف شهیدگاه تندیس تمام سرداران بزرگ که در کنار شاه اسماعیل نقش آفرینی کرده‌اند نصب کنند.

انتهای پیام/ح

تاسیس پژوهشکده صفویه شناسی در اردبیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.