سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باربارا اسلاوین: بن سلمانِ قاتل را تحریم نمی‌کنیم، اما ظریف را تحریم می‌کنیم!

عضو ارشد اندیشکده شورای آتلانتیک آمریکا تحریم وزیر خارجه کشورمان را نشانه ورشکستی دولت ترامپ اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «باربارا اسلاوین» مدیر پروژه ایران در شورای آتلانتیک در واکنش به تحریم وزیر خارجه ایران یادآوری کرد که چرا آمریکا محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را  تحریم نمی‌کند که مستقیم دستور قتل صادر می‌کند.

اسلاوین در پیامی توییتری نوشت: پس اینطور، ما MBS (محمد بن سلمان) را تحریم نمی‌کنیم که شخصاً دستور قتل جمال خاشقجی را صادر کرد، اما ظریف را تحریم می‌کنیم که با گفت‌وگو برجام را رقم زد. دولت ترامپ در هر زمینه‌ای ورشکسته شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران)، نام «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را به فهرست تحریمهای ضدایرانی خود اضافه کرد. تحریم وزیر خارجه ایران با واکنش‌ مقامات و سیاستمداران مختلف جهان روبه‌رو شد. (اینجا)

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی و  منتقد محمد بن سلمان، سه‌شنبه ۱۰ مهر پارسال پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از انتشار اخبار ناپدیدشدن خاشقجی و سپس خبر قتل او، انگشت اتهام به سمت ولیعهد عربستان به عنوان متهم ردیف اول این ترور سازماندهی‌شده نشانه رفت.


بیشتر بخوانید: سعودی‌ها چگونه جسد خاشقجی را پودر کردند؟+ فیلم


در پی فشار‌های رسانه‌ای و بین‌المللی، عربستان سعودی سرانجام پس از ۱۸ روز سکوت به قتل خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول اعتراف کرد، اما مدعی شد وی بر اثر «مشاجره و درگیری» بین او و کسانی که برای ترغیبش به بازگشت به عربستان به ترکیه رفته بودند، به قتل رسیده است.

اگنس کالامارد، گزارشگر سازمان ملل در امور اعدام‌های خارج از چارچوب قضائی سرانجام خرداد امسال گزارش خود درباره قتل جمال خاشقجی منتشر و اعلام کرد «شواهد و مدارک معتبری» درباره مشارکت مقامات ارشد سعودی از جمله محمد بن سلمان در این قتل وجود دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ع
۰۰:۴۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
چون از ظریف می ترسند
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
انتظاری بیش از این از شیطان بزرگ نداشته باشید
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
مرگ برآمریکا