سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای خون نقش مهمی در تضمین سلامت افراد دارد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: فرهنگ‌سازی اهدای خون می‌تواند نقش مهمی در تضمین سلامت افراد ایفا کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرضیه جلیل‌پور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فرهنگ‌سازی اهدای خون می‌تواند نقش مهمی در تضمین سلامت افراد ایفا کند افزود: از همین رو همزمان با روز ملی اهدای خون، تفاهم نامه‌ای با سازمان انتقال خون برای ترویج این فرهنگ در بین قشر بانوان منعقد شد.

او اضافه کرد: با انعقاد این تفاهم نامه مقرر شد تا جمعی از بانوان استان به عنوان سفیران اطلاع‌رسانی فرهنگ اهدا خون سالم را ترویج کنند.

جلیل‌پور ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای جامعه هدف به منظور ترویج دانش سلامت خون، تولید و نشر محتوای آموزشی در زمینه اهمیت اهدای خون، برگزاری همایش دوره و کارگاه‌های آموزشی مشترک، انجام و اجرا پروژه‌های تحقیقاتی، مطالعات و پژوهش‌های کاربردی از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

او، ترغیب بانوان به مشارکت آگاهانه و مسئولانه در اهدای خون و فرآورده‌های خونی، تکریم جمعیت مراجعه‌کننده به پایگاه‌های اهدا خون، ترویج باور و مهارت خودمراقبتی بین بانوان با هدف استمرار در اهدا خون و امکان بازدید‌های علمی از انتقال خون برای بانوان را از دیگر اهداف این تفاهم نامه بیان کرد.

۹ مرداد سالروز تأسیس سازمان انتقال خون کشور، به عنوان روز ملی اهدای خون نام گذاری شده است.

انتهای پیام/ز

بانوان چهارمحال و بختیاری سفیران اهدای خون می‌شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.