سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی دولت برای رونق تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه از سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی دولت برای رونق تولید در استان خبر داد و گفت : این رقم از سال ۹۶ تاکنون برای احیای واحد‌های صنعتی و معدنی راکد سرمایه گذاری شده است.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه در پنجاه و سومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری، نتیجه این سرمایه گذاری را احیای ۱۴۸ واحد صنعتی و معدنی با اشتغال‌زایی یک هزار و ۹۴۳ نفر اعلام کرد و گفت : این واحد‌ها اکنون به چرخه تولید بازگشته اند.

وی به تفکیک احیای واحد‌های صنعتی براساس سال پرداخت و گفت : در سال ۹۶ - ۵۴ واحد با سرمایه گذاری ۴۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۷۹۲ نفر به چرخه تولید بازگشت.

به گفته وی در سال ۹۷ نیز ۵۷ واحد با سرمایه گذاری ۹۹ میلیارد تومان و اشتغال ۷۳۵ نفر و در سه ماه سپری شده از سال جاری نیز هشت واحد با ۹ میلیارد تومان و ۹۴ نفر اشتغالزایی به چرخه اقتصادی استان برگشته است.

وی در ادامه سخنانش به تفکیک واحد‌های معدنی نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ تعداد ۲۰ معدن با سرمایه‌گذاری ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و اشتغال‌زایی ۲۳۷ نفر احیا شد.

به گفته دارابی، همچنین در سه ماهه نخست امسال ۹ معدن با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۳۰۰ تومان و اشتغال ۸۵ نفر، احیا شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه اظهارداشت: در مجموع در سال ۹۷ و سه ماه نخست سال ۹۸ تعداد ۲۹ معدن غیرفعال؛ احیا شده که ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ تومان سرمایه‌گذاری را در بر داشته و ۳۲۲ نفر را نیز به کار مشغول کرده است.

وی اظهار داشت: تا پایان سال جاری براساس هدف‌گذاری انجام‌شده؛ ۳۵ واحد صنعتی و ۲۰ واحد معدنی غیرفعال احیا خواهند شد، ضمن آن‌که هم اکنون ۱۲۰ واحد معدنی فعال و ۹۰ واحد معدنی غیرفعال در استان وجود دارد که تا پایان سال، واحد‌های معدنی غیرفعال به کم‌تر از ۷۰ واحد خواهند رسید.

وی همچنین به برگزاری ۳۳ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری به ریاست استاندار اشاره کرد و گفت: در این جلسات ۲۱۳ مصوبه به تصویب رسید که ۱۰۷ مصوبه معادل حدود ۵۰ درصد اجرایی شده، ۵۴ مصوبه معادل ۲۵ درصد در دست اقدام و پیگیری و ۵۲ مصوبه معادل ۲۵ درصد نیز اجرایی نشده است.

وی تصریح کرد : همه مصوبات ستاد تسهیل به صورت هوشمندانه توسط دبیرخانه ستاد رصد و پیگیری می‌شود.

وی همچنین گفت: امسال نیز با پیگیری استاندار ۲ ستاد تسهیل ملی در وزارت صمت برای استان کرمانشاه برگزار شده که در رفع مشکلات استان تاثیرگذار بود.

 

 

انتهای پیام/د

واحد‌ها به چرخه تولید بازگشته اند

 

برچسب ها: صتعت ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.