سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرا و طراحی سایت جدید شلمچه

مدیر کل امور شهری استانداری خوزستان گفت: طراحی و ایجاد سایت جدید برای خدمات رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه در حال اجراست.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،شهاب صدیقی مدیر کل امور شهری استانداری خوزستان روز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی در فرمانداری خرمشهر گفت: طراحی سایت جدید در شلمچه به همت همه مسئولان و سازمان منطقه آزاد اروند در حال انجام است اما طبق مصوبه استانی ستاد اربعین امسال هم از محل سابق برای خدمت رسانی به زایران استفاده خواهد شد تا محل جدید سایت آماده شود.

او افزود: از آنجا که مرز شلمچه تنها گذرگاه اختصاص یافته برای تردد زایران خارجی اربعین است لذا باید کمبودها در این گذرگاه مرزی برطرف شود تا تردد زایران خارجی با سهولت صورت گیرد.

مدیر کل امور شهری استانداری خوزستان گفت: برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی باید تمامی زیرساخت های لازم در مرزهای چذابه و شلمچه مهیا شود بر این اساس باید موارد مورد نیاز در این ۲ گذرگاه مرزی رصد و تامین شود تا تردد زائران با مدیریت بهتری صورت گیرد.

صدیقی ساماندهی پارکینگ خودروها در مرز شلمچه را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در سال گذشته علاوه بر تردد خودروهای زائران پارکینگ شلمچه با٥٠ هکتار زمین۱۷ هزار و ۹۰۹ دستگاه خودرو را در خود جای داد و این در حالی بود که در مرز چذابه با ١٢٠ هکتار زمین تنها ٢٠هزار خودرو در ایام اربعین پوشش داده شد.

او به حذف روادید اشاره کرد و گفت: حذف روادید و کاهش هزینه های سفر زائران اربعین حسینی با تلاش همه مسئولان محقق شد و اربعین امسال امید است خدمات ارزنده ای به زائران کربلا صورت گیرد.

وی ادامه داد: عملا زمان طلایی برای آماده سازی خدمات زائران اربعین حسینی یک ماه است .

صدیقی تهیه و به روز رسانی شناسنامه خدماتی موکب داران را در مدت زمان باقی مانده تا اربعین حسینی ضروری خواند.

داود دارابی شهردار خرمشهر نیز در این نشست گفت: شهرداری خرمشهر به عنوان کمیته خدمات زائران به دلیل حجم بالای هزینه ها به تنهایی توانایی ارائه خدمات به زائران را ندارد لذا از شهرداری های معین انتظار می رود بر اساس ظرفیت ها و توانایی وارد عمل شوند.

اوافزود: اصلاح هندسی معابر و جاده منتهی به مرز شلمچه از سوی پلیس راهور بررسی و نقطه یابی شود.

شهردار خرمشهر رفع مشکلات ترافیکی و حمل و نقل جاده شلمچه را مهم عنوان کرد و گفت: ساماندهی سه چرخه های باری از دیگر موارد مهم در مسیر شلمچه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سرهنگ همت اله ترکارانی فرمانده نیروی انتظامی خرمشهر در این نشست بابیان اینکه محل استقرار و اسکان نیروهای یگان ویژه در مرز شلمچه باید پیش بینی شود گفت: با توجه به گرمای هوا در ایام اربعین احداث سایبان و چهار برج برای اشراف کامل نیروهای یگان ویژه بر منطقه لازم است.

او افزود: پایش تصویری در شهر و مسیر شلمچه از موارد بسیار حائز اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدجواد عادل پور امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه شلمچه آبروی استان و نظام است گفت: شهرستان خرمشهر به تنهایی توانایی خدمات رسانی به زائران را ندارد بنابر این باید تعامل و تدابیر بیشتری در این رابطه اتخاذ شود.

او افزود: امید است شاهد حضور پررنگ فرمانداران و شهرداران معین در این نقطه مرزی باشیم تا نارسایی ها را رفع کنند.

به منظور تامین زیرساخت ها و خدمت رسانی به زایران اربعین حسینی پنج استان و هشت شهرستان به عنوان معین خرمشهر در ایام اربعین معرفی شدند.

 در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

رز شلمچه در ١٥ کیلومتری خرمشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ د

سایت جدید شلمچه در دست طراحی و اجرا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.