سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موزه دفاع مقدس بوشهر با همکاری نیرو‌های مسلح ساخته می‌شود

استاندار بوشهر گفت: عزم ما برای ساخت موزه دفاع مقدس استان بوشهر جدی است و با همکاری نیرو‌های مسلح این مهم محقق خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با اشاره به موضوع احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بوشهر افزود: پیگیری‌های زیادی برای این مهم صورت گرفته است و اما مشکل مهم در بوشهر تهیه زمین مناسب است .

وی بیان کرد: با توجه به اینکه زمین‌ زیادی در استان بوشهر در اختیار نیرو‌های مسلح است انتظار داریم با هماهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح، بخشی از این اراضی برای ساخت موزه دفاع مقدس استان بوشهر اختصاص یابد.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه باید تامین زمین مورد نیاز برای ساخت موزه  به شان و منزلت شهدا توجه کرد، گفت: با وجود این، تمام تلاش و پیگیری خود را برای تهیه زمین مورد نیاز برای ساخت موزه دفاع مقدس در استان به کار خواهیم گرفت.

گراوند افزود: حفظ سرمایه‌های عظیم دفاع مقدس و نقش مهم بوشهر در دوران دفاع مقدس می‌طلبد همه دستگاه‌های مربوطه برای ساخت موزه دفاع مقدس همکاری کنند.

وی عنوان کرد: مدیریت استان آماده است در صورت تامین زمین مورد نیاز، هزینه زمین و ساخت موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان بوشهر را بر عهده بگیرد فقط انتظار داریم مسئله تامین زمین با همکاری ستاد کل نیرو‌های مسلح حل شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه احداث یادمان‌های شهدا در اولویت کاری است، افزود: در این زمینه اقدامات لازم از سوی شهرداری‌های استان صورت خواهد گرفت.

گراوند تصریح کرد: یکی از کار‌های ماندگار در حوزه حفظ آثار دوران دفاع مقدس، چاپ کتاب است بنابراین هر گونه چاپ و نشر در زمینه آثار دفاع مقدس و شهدا باید با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان انجام شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر هم در این نشست گفت: پارسال متعهد به چاپ ۳۰ کتاب در زمینه دفاع مقدس و شهدا بودیم که ۱۰ کتاب آن چاپ شد و امسال هم چاپ ۵۰ کتاب در تعهد داریم که تاکنون ۱۵ کتاب آن آماده چاپ است که چاپ این تعداد کتاب ۱۵۰ میلیون تومان هزینه دارد.

علی کفاش گفت: تاکنون در ۱۵ استان کشور موزه دفاع مقدس افتتاح شده و ۱۰ موزه جدید هم امسال در هفته دولت با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد و تنها در پنج استان از جمله بوشهر، هنوز اقدامی برای ساخت موزه دفاع مقدس انجام نگرفته است.

وی با قدردانی از پیگیری‌های مستمر استاندار بوشهر برای ساخت موزه دفاع مقدس بیان کرد: امیدواریم با همت و تلاش مدیریت ارشد استان، موضوع احداث موزه دفاع مقدس استان بوشهر امسال به نتیجه برسد.

انتهای پیام/م

عزم جدی مدیریت استان بوشهر برای راه‌اندازی موزه دفاع مقدس

 

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.