سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک نویسنده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

لزوم ترویج فرهنگ کتاب خوانی در مهد کودک‌ها و مدارس

تجار گفت:مربیان باید برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در مهد کودک‌ها و مدارس این موضوع را به طور جدی پیگیری و نهادینه کنند.

راضیه تجار نویسنده کشورمان در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کیفیت آثاراهل قلم در مقایسه با آثار دیگر نویسندگان در جهان گفت: بعد از انقلاب اسلامی کیفیت آثار نویسندگان وضعیت بهتری پیدا کرد. ولی نویسندگان باید اهل مطالعه باشند، نگاه امروزی به مشکلات و آسیب‌ها در جامعه داشته باشند و تجربه خود را در نوشتن کتاب، گسترش دهند.

تجار با اشاره به علاقه نداشتن عده‌ای به مطالعه کتاب بیان کرد: باید از کودکی علاقه به خواندن کتاب را در فرد ایجاد کرد.

وی افزود: از نظر بنده ترویج فرهنگ کتاب خوانی در مهد کودک‌ها و مدارس برای کودکان باید در نظر گرفته شود و مربیان این موضوع را به طور جدی پیگیری و نهادینه کنند.

این نویسنده در خصوص نقش خانواده و رسانه‌ها در ترویج فرهنگ کتاب خوانی گفت: مادران در تشویق فرزندان به کتاب خوانی نقش بسیار موثری دارند. مثلا والدینی که در ثبت نام کلاس‌های ورزشی و نقاشی کودکان، واکنش سریعی دارند باید فرزندان خود را به ثبت نام در کتاب خانه‌ها و مطالعه کتاب یاری دهند و روی این موضوع به شدت پا فشاری کنند.

تجار در ادامه افزود: رسانه‌ها باید به مقوله جذب افراد به کتاب خوانی در جامعه بیشتر بپردازند. در برنامه‌های تلویزیونی باید به نویسندگان و اهل ادب بهای بیشتری داده شود و تاثیر رسانه‌ها باید در گسترش شناسایی نویسندگان و اهل ادب به مردم افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه نویسندگان خوب با وجود گرانی کتاب هرگز مخاطبان خود را از دست نمی‌دهند، بیان کرد: همیشه افراد فرهیخته و اهل کتاب در بالاترین درجه هستند. اهل ادب راز شاد زیستن، ارتقای اندیشه و خوشبختی را پیدا کرده اند.

تجار گفت: مطالعه به انسان حس لذت بخشی و آگاهی به افراد می‌دهد و حتی اطلاعات عمومی افراد از راه خواندن کتاب به دست می‌آید. اهل مطالعه با وجود تمام مشکلات و سختی‌های اقتصادی حاضر به خواندن کتاب هستند زیرا می‌دانند که با مطالعه کتاب خوب، دریچه ذهن خود را به روی زیبایی‌ها باز می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، معرفی کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.