سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناگفته‌های دردناک پدری که دخترش در حادثه واژگونی اتوبوس کشته شد/ فقط زندان و اشد مجازات می‌خواهیم

پدر داغداری که دختر ٢٧ ساله‌اش چند روز قبل از جلسه دفاع پایان‌نامه فوق‌لیسانسش در حادثه واژگونی اتوبوس کشته شد گفت: فقط زندان و اشد مجازات می‌خواهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین و آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات برگزار شد. دادگاهی که این بار بیشتر وقتش به صحبت‌های وکلای مدافع متهمان این حادثه اختصاص یافت.

هرچند در خلال برگزاری دادگاه اعتراض اولیای‌دم و خانواده‌های داغدار حادثه واژگونی اتوبوس، در چند نوبت باعث برهم‌خوردن نظم جلسه شد، اما به هر ترتیب قاضی عالیشاه، رئیس شعبه ۱۰۵۷ مجتمع کارکنان دولت درنهایت پس از استماع آخرین دفاع وکلای مدافع از اعلام رأی تا پایان فرصت قانونی خبر داد.

از چند ساعت قبل خودشان را به ورودی دادگاه رسانده بودند. تعداد زیادی از خانواده‌های قربانیان و مجروحان واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات. حادثه‌ای که با گذشت هفت ماه و هفت روز از آن هنوز هم داغش برای خانواده‌ها تازه است. بعضی‌ها پلاکارد داشتند، چند نفری هم عکس فرزندانشان را همراه آورده بودند.

مثل این‌که آن حادثه همین دیروز اتفاق افتاده است، اشک و بغض امان خیلی از آن‌ها را بریده، مادران در داغ فرزندانشان اشک می‌ریختند و پدر‌ها با صورت‌های برافروخته، چشمانشان را از نگاه می‌دزدیدند. ساعت ١٠ صبح بود که جلسه رسمی دادگاه شروع شد. «رضا مسعودی» رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات همراه با وکلایش کمی پیش از شروع جلسه وارد محل برگزاری دادگاه شده بودند. قبل از آن هم «حسن ملک‌لو» پیمانکار این دانشگاه همراه با پسر و وکیلش در جایگاه قرار گرفته بودند.

از همان ابتدا هم مشخص بود که این بار قرار است وکلای مدافع متهمان پرونده صحبت کنند. با شروع جلسه دادگاه وکیل مدافع رضا مسعودی پشت تریبون قرار گرفت و صحبت‌هایش را آغاز کرد. از بی‌توجهی پیمانکار به تذکرات گفت، از بازرسی و رسیدگی دوره‌ای به اتوبوس‌های موجود در دانشگاه و این‌که مجموعه دانشگاه آزاد در بروز این حادثه کمترین تقصیر را داشته است.

در مقابل، اما پیمانکار هم حسابی از خودش دفاع کرد و البته به رشوه‌ها و حق حساب‌هایی اشاره کرده که مسئولان این دانشگاه برای عقد و تمدید قراردادش از او و سایر پیمانکار‌های قبل می‌گرفتند. البته این صحبت‌ها در جلسه قبلی دادگاه هم مطرح شده بود، اما واکنش‌های وکلای مدافع رضا مسعودی که قصد مبرا کردن دانشگاه از بروز آن حادثه مرگبار را داشتند، بار‌ها با مخالفت اولیای‌دم و خانواده‌های دانشجویان مواجه شد.

تا جایی که چندبار اعتراض شدید خانواده‌ها باعث مختل‌شدن جلسه دادگاه شد. این‌ها را پدر نگار باب الحوائجی می‌گوید. پدر داغداری که دختر ٢٧ ساله‌اش چند روز قبل از جلسه دفاع پایان‌نامه فوق‌لیسانسش در آن حادثه کشته شد گفت: «فقط زندان و اشد مجازات می‌خواهیم. پول و دیه و این حرف‌ها برای من نگار نمی‌شود. دخترم بی‌خود و بی‌جهت فقط به خاطر بی‌مسئولیتی این آقایان کشته شد. ١٠ نفر در آن حادثه از بین رفتند، هشت نفر از آن‌ها فقط دفاع پایان‌نامه داشتند. با چه پولی می‌شود جبران کرد.»

خواسته همه خانواده‌ها برخورد قاطع با دانشگاه آزاد و رئیس آن واحد دانشگاهی است. باب الحوائجی می‌گوید به‌ازای هر یک نفر بین یک تا ٣‌سال حبس زندان در انتظار آقای مسعودی است و همه ما ٣٠‌سال حبس را می‌خواهیم. این درحالی است که نظر کارشناسی سهم دانشگاه آزاد در این حادثه را ٣٣‌درصد می‌داند و راننده و پیمانکار هم هرکدام به همان انداره در واژگونی اتوبوس مقصر هستند.

اما خانواده‌های قربانیان آن حادثه تنها دانشگاه آزاد را مقصر می‌دانند: ما به پیمانکار کاری نداریم. هرچند می‌دانیم که پیمانکار هم بازیچه دست این آقایان بوده است.

جلسه دادگاه پس از ٣ ساعت با آخرین دفاع وکلای متهمان به پایان رسید و قاضی با اعلام ختم رسیدگی به این پرونده، اعلام کرد که حکم نهایی در مهلت قانونی اعلام می‌شود.

منبع: شهروند

انتهای پیام/

داغداران در انتظار اشد مجازات

برچسب ها: حوادث ، خواندنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.