سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان رضوی جزو ۱۰ استان اول کشور در حوزه مدیریت زنان است

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه زنان نقشی فعال در تمامی عرصه‌ها دارند، گفت: خراسان رضوی جزو ۱۰ استان اول کشور در حوزه مدیریت زنان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرشته سلجوقی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی در سومین همایش تجلیل از زنان مدیر، شاخص و کارآفرین، گفت: به‌همت بالای زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف تبریک می‌گوییم و امیدواریم که در سال رونق تولید زنان که بزرگترین یاران و یاوران مردان هستند این نقش پررنگ ملموس‌تر از گذشته باشد.

او افزود: در دوران جنگ تحریمی شرایط سخت‌تری به‌نسبت دوران جنگ تحمیلی داریم، در دوران دفاع مقدس زنان کلیدی‌ترین نقش را در پیروزی‌های حق علیه باطل داشتند و اکنون هم در مسیر گذر از جنگ تحریم نیز این گروه بسیار اثرگذار هستند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه جامعه به توامندی زنان هم باور داشته و هم نیاز دارد، بیان کرد: در برنامه ششم توسعه به‌دنبال حضور پررنگ‌تر نقش زنان در راه پویایی، تعالی و آبادانی جامعه هستیم و تا پایان سال ۹۷، ۱۷ درصد بدنه مدیرتی استان زنان بودند و به دنبال افزایش حضور این گروه در حوزه‌های ارشد مدیریتی استان هستیم.

سلجوقی گفت: معاونت زنان و امور خانواده رییس جمهور کارنامه‌ای از میزان و درصد حضور زنان در تمامی دستگاه‌های دولتی خواستار شده و خراسان رضوی در این رابطه جزو ۱۰ استان برتر کشور بوده و به‌دنبال آن هستیم که خود را به ۳ استان اول در این حوزه برسانیم.

در این مراسم محسن شرکا، رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی، گفت: اقدام ارزنده مسئولان برگزاری اجلاس ملی و بین‌المللی میزبانی ایرانی اسلامی در قدرشناسی از مقام شامخ بانوان فرهیخته جامعه شایسته تقدیر است، گروهی که ۵۰ درصد جامعه را شامل می‌شوند و نقشی کلیدی در توسعه و آبادانی کشور دارند.

وی با بیان اینکه بانوان نقشی پررنگ در امر پشتیبانی جبهه‌های حق علیه باطل داشتند و زنان بسیاری بودند که مهریه خود را در راه حفظ این آب و خاک هدیه کردند، افزود: مطمئناً اگر امروز هم فضا و بستر مناسبی برای زنان ایجاد شود توانمندی این گروه همانند آن دوران بیش از پیش در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... دیده خواهد شد؛ هم‌اکنون در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن، اشتغال و ... بانوان شاخص و کارآفرین بسیار زیادی داریم که حتی الگوی موفقی برای مردان کارآفرین هستند.

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی با بیان اینکه امروزه‌های از ظرفیت استارتاپ‌ها و شبکه‌های فعال در کشور به‌خوبی فعال هستند، گفت: استارتاپ‌ها در کشور همانند کودکی تازه متولدشده هستند و جهان نیز به این سمت در حال حرکت است و ما هم نباید از این مسیر عقب بمانیم و زنان هم بخش عمده‌ای از فعالان این حوزه هستند، اما مهم‌تر از آن کار تیمی بوده و همواره ثمرات و اثرپذیری کار جمعی بیشتر از کار فردی بوده است.

همچنین سعید سوداگری، مسئول برگزاری همایش تجلیل از زنان شاخص و کارآفرین، گفت: جشن‌های تقدیر بر برترین‌های باشگاه مدیران برتر از سال گذشته آغاز شد و این برنامه‌ها با ۱۱ نفر در گام نخست آغاز شد و امروز به بیش از ۲۵۰ نفر رسیده است.

او افزود: در این محفل بزرگداشتی به پاس تجلیل از زنان شاخص و کارآفرین شهر، استان و کشور از ۵ بانوی شاخص و کارآفرین تجلیل به‌عمل می‌آید و نکته قابل توجه حضور پررنگ زنان جوان نخبه و کارآفرین است.

مسئول باشگاه مدیران برتر با بیان اینکه این باشگاه در راستای معرفی و توامندسازی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه محرومان و آسیب‌پذیران از مرداد ماه سال گذشته فعال شده است، بیان کرد: در طول مدت یک سالی از فعالیت این باشگاه می‌گذرد بیش از ۸۵۰ نفر در قالب ۷ دوره آموزشی که ۶۵ درصد آنان بانوان بودند از آموزش‌های لازم برخوردار شدند، دوره‌هایی که موضوعات تکراری در آن نداشته‌ایم و هر جلسه آن با یک موضوع خاص برگزار شده است؛ در سطح جامعه بانوان توامندسازی پرورش یافته‌اند که مددجویی به مددیاری رسیده‌اند و امروزه دیگر نه تنها نیازمند نیستند، بلکه نامشان به عنوان یک کارآفرین که اشتغال‌های بسیارزیادی ایجاد کرده‌اند می‌درخشد.
سوداگری تصریح کرد: در مدت فعالیت این باشگاه ۱۵ نفر به‌صورت مستمر از این آموزش‌ها برخوردار شده‌اند و اکنون از این افراد به عنوان اساتید این کلاس‌ها استفاده می‌شود و قطعاً این گروه به‌جهت آنکه خودشان درد و رنج سختی‌ها و مشکلات را چشیده‌اند و به‌خوبی حال این نوع افراد درک می‌کنند بهتر از سایر اساتید می‌توانند در امر تدریس اثرپذیر باشند که این نفرات از مشهد، شیراز، قم، اصفهان، تهران و دیگر شهر‌ها هستند.

انتهای پیام//ف.ح
 
 

زنان نقشی فعال در تمامی عرصه‌ها دارند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.