سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار گلستان:

صنعت گلستان با نقطه مطلوب فاصله دارد/توسعه صنایع پشتیبان کشاورزی

استاندار گلستان گفت: هرچند در چند سال اخیر گام بزرگی برای توسعه صنعت گلستان برداشته شده است، اما صنعت این استان با نقطه مطلوب فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ، هادی حق شناس ظهر چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اظهار کرد: حل مشکل برق منطقه ویژه اقتصادی اترک و توسعه شهرک‌های صنعتی استان از نیاز‌های اصلی بخش صنعت گلستان است که از طریق وزارت صمت به دنبال تحقق آن هستیم.

وی به موضوع جابه جایی انجام شده در سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اشاره و بیان کرد: بنده مخالف رفتن مهندس قوانلو از گلستان بودم و در آیین گرامیداشت روز صنعت در گلستان به صراحت این موضوع را بیان کردم، اما انتقال قوانلو با اصرار وزارتخانه انجام شد.

استاندار گلستان از آشنایی رئیس جدید صمت گلستان با ظرفیت‌ها و مزیت‌های بخش صنعت، معدن و تجارت گلستات به عنوان نقطه قوت نام برد و افزود: در سال‌های اخیر صادرات گلستان با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده و به ۲۲۰ میلیون دلار رسیده است، اما گلستات ظرفیت‌های بی شماری برای توسعه در این بخش دارد.

وی تاکید کرد: اگر قرار است کشاورزی، صادرات، بخش خدمات و بازار پول گلستان ماندگار بماند باید صنعت در استان ماندگار باشد.

حق شناس از صنعت به عنوان موتور محرک استان نام برد و ادامه داد: هرچند در ستل‌های گذشته گام بزرگی در حوزه صنعت و معدن استان برداشته شده، اما این حوزه تا نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه صنایع پشتیبان بخش کشاورزی و تجارت در گلستان هستیم، تصریح کرد: برای اینکه صنعت گلستان ماندگار بماند نیاز داریم بازار‌های هدف صادراتی جدید را شناسایی کرده و بتوانیم محصولات تولیدی در استان را به فروش برسانیم.

تصمیمات اشتباه و ترک فعل برخی مسؤولان به بنگاه‌های اقتصادی آسیب می‌زند

علی‌محمد چوپانی پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان صمت گلستان اظهار کرد: ما به عنوان سربازان عرصه اقتصاد به‌دنبال رونق تولید هستیم اما متأسفانه دستگاه‌هایی که متولی هستند و باید پای کار دستگاه‌های توسعه‌ای باشند رونق تولید را سرلوحه کار خود قرار ندادند.

او تصریح کرد: مقام معظم رهبری با نامگذاری شعار سال به‌دنبال تزریق پویایی در جامعه هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان بیان کرد: دستگاه حاکمیتی، استاندار و مسؤولان استانی باید به سؤالات و نیازهای جدید پاسخ‌های جدید بدهند این در حالی است که در سال «رونق تولید» رفتار برخی از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی تغییری نمی‌کند.

چوپانی گفت: عمل به فرامین مقام معظم رهبری عبادت است و اگر مسؤولی در راستای رونق تولید حرکت نکرد باید پاسخگو باشد.

او یادآور شد: امروز باید در مسؤولیت‌های خود تلاش کنیم، گاهی اوقات ترک فعل و تصمیم اشتباه یک مسؤول آسیب‌های فراوانی به بنگاه‌های اقتصادی می‌زند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان تصریح کرد: امروز اداره کردن بنگاه اقتصادی جهاد است و با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمن و تلاطم‌های اقتصادی هیچ کدام از مدیران ما آرامش ندارند.

چوپانی خاطرنشان کرد: تحریم گرچه سختی‌هایی دارد اما یک نعمت است مشروط به آنکه دستگاه‌های اجرایی دغدغه رونق تولید داشته باشند و بتوانند به نیازهای جدید پاسخ دهند.

او به تغییر رئیس سازمان صمت گلستان اشاره کرد و گفت: رئیس سابق سازمان صمت گلستان حمایت بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی داشتند، گرچه از این جابه‌جایی ناخرسند هستیم اما از اینکه فردی به سابقه به‌عنوان رئیس جدید سازمان صمت سپرده شد موجب خوشحالی است.

رشد ۲ برابر ارزش افزوده بخش صنعت، معدن و تجارت گلستان

حسینقلی قوانلو رئیس سابق صنعت و معدن تجارت گلستان گفت:بنده به عنوان خادم کوچک سعی کردم کاری که وظیفه‌ام است را برای مردم گلستان انجام دهم.

حسینقلی قوانلو بیان کرد: هر کاری که در توان و فکر ما بوده در مدت مسؤولیتم در گلستان انجام دادم و معمولاً مدیران دولتی هر پنج سال جابه‌جا می‌شوند که بنده نیز از این قاعده مستثنا نبودم.

او با بیان اینکه موفق شدیم جایگاه صنعت، معدن و تجارت گلستان را از جایگاه ۲۵ به جایگاه ۲۱ برسانیم، افزود: خوشبختانه امروز صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از لحاظ تولید ناخالص داخلی در بین ۳۱ استان در جایگاه هجدهم قرار گرفته است.

رئیس سابق سازمان صمت گلستان تصریح کرد: اگر آمار تأثیر ارزش افزوده بخش صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در سال ۱۳۹۱ تنها نیم درصد کشور بود که این میزان در سال ۱۳۹۷ رشد دو برابری داشت و به یک درصد رسید.

قوانلو با بیان اینکه ارزش افزوده صنعت، معدن و تجارت استان را به یک درصد و تولید ناخالص داخلی را به ۱۱ درصد رساندیم، گفت: به استاندار سابق گلستان وعده داده بودیم که تا پایان دولت تدبیر و امید ارزش افزوده صنعت و تولید نالخص داخلی را ارتقاء دهیم که با این جابه‌جایی صورت گرفته امیدوارم رئیس جدید سازمان صمت این مهم را عملی کنند.

وی ابراز امیدواری کرد؛ بخش صنعت، معدن و تجارت استان گلستان جزو ۱۵ استان نخست کشور باشد و خاطرنشان کرد: در شرایط بحرانی تحریم توانستیم به بازار کمک کنیم که جای دارد از اتاق اصناف تشکر کنم.

رئیس سابق سازمان صمت گلستان با بیان اینکه با اقدامات انجام شده صنعت استان گلستان در ریل توسعه قرار گرفته است، یادآور شد: رئیس جدید سازمان صمت گلستان در این بخش سابقه دیرینه‌ای دارد و به طور قطع با حضور ایشان توسعه استان گلستان سرعت می‌گیرد.

مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان پیش از ظهر امروز با حضور معاون وزیر صمت، استاندار گلستان و جمعی از مسؤولان در سالن همایش جامعه‌المصطفی گرگان برگزار شد.

در این مراسم از زحمات «حسینقلو قوانلو» رئیس سابق سازمان صمت گلستان تقدیر و قدردانی و «حسین طلوعیان» به‌عنوان رئیس جدید سازمان صمت گلستان معرفی شد.

انتهای پیام/پ

 

برچسب ها: صنعت ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.