سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز واکسیناسیون دام‌های سبک حاشیه مناطق حفاظت شده بافق

سرپرست دامپزشکی شهرستان بافق از آغاز واکسیناسیون دام‌های سبک حاشیه مناطق حفاظت شده بافق خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، فرزانه سالاری سرپرست دامپزشکی بافق با اشاره به کنترل بیماری‌های حیات وحش منطقه از آغاز واکسیناسیون دام‌های سبک حاشیه مناطق حفاظت شده بافق خبر داد و گفت:  با اقدامات دامپزشکی در جلوگیری از شیوع برخی بیماری‌ها در دام‌های بومی و پیشگیری از سرایت آن در حیات وحش، همانند سال‌های قبل با همکاری اداره محیط زیست، مناطق پرخطر شناسایی و به‌طور مستمر پایش خواهد شد.

او با اشاره به اولویت روستا‌های واقع در حاشیه مناطق حفاظت شده حیات وحش، افزود: دام‌های اهالی این روستا‌ها چندین مرحله واکسیناسیون رایگان ppr و تب برفکی را دریافت خواهند کرد.

همکاری و مشارکت دامپزشکی در حوزه کنترل بیماری‌های حیات وحش

سیدجلال موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بافق با توجه به همکاری و مشارکت دامپزشکی در حوزه کنترل بیماری‌های حیات وحش گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های مرتبط با محیط زیست، دامپزشکی است که در بعد حفاظت حیات وحش نقش مهمی دارد.

او  با ابراز خرسندی از سطح مطلوب همکاری و همراهی شبکه دامپزشکی و محیط زیست شهرستان، افزود: تعامل میان این ۲ اداره به منظور مقابله با بیماری‌های حیات وحش به ویژه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک و تب برفکی امری موثر و مفید است.

مناطق حفاظت شده کوه بافق زیستگاه امن و مناسبی برای حیات وحش از قبیل پلنگ ایرانی، یوز آسیایی، بز و قوچ و کل کوهی، گونه‌های نادره پرندگان، چرندگان و خزندگان است که در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر بافق و در مجاورت جاده روستا‌های قطرم و شادکام واقع شده است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: دامپزشکی ، حیات و حش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.