سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با همکاری دو پژوهشگاه نفت و نیرو صورت می‌گیرد:

استفاده از گاز‌های فلر در تولید برق

مشاور عالی پژوهشگاه نیرو گفت: در زمینه استفاده از گاز‌های فلر در تولید برق، تحقیقات فنی، اقتصادی و زیست محیطی انجام و خوشبختانه نتایج ارزشمندی حاصل شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حمید چیت‌چیان، در نشست مشترک مدیران پژوهشگاه‌های نیرو و صنعت نفت، به برنامه‌ریزی‌های وزارت نفت در زمینه جمع‌آوری گاز‌های فلر و استفاده اقتصادی از آن‌ها اشاره کرد و گفت: پیش از این برنامه‌ریزی‌ها در مجموع ۱۱ میلیارد متر مکعب گاز فلر را در بر می‌گرفته و با توجه به آمار‌های به‌دست آمده حدود ۵ میلیارد متر مکعب دیگر از این گاز وجود دارد که تصمیم داریم برای این بخش، مصرف اقتصادی، فنی و منطقی شناسایی کنیم.

چیت‌چیان با اشاره به سابقه همکاری‌های دو پژوهشگاه گفت: یکی از موضوعاتی که مورد بررسی دو طرف قرار گرفته، استفاده از گاز‌های فلر در تولید برق است که در این زمینه تحقیقات فنی، اقتصادی و زیست محیطی انجام و خوشبختانه نتایج ارزشمندی حاصل شده است.

وی ادامه داد: از یک‌سو محصول این فعالیت، برق خواهد بود که از مباحث محوری وزارت نیرو است و از سوی دیگر، استفاده از گاز‌های فلر از چالش‌های حوزه نفت است، بنابر این درصدد جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد تسهیلات در ۲ وزارت‌خانه در این جهت هستیم.


بیشتر بخوانید: الزام سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی از ۲۰ مرداد / نحوه بازیابی رمز کارت سوخت


مشاور عالی پژوهشگاه نیرو تعامل پژوهشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی را برخوردار از اهمیت بسیار بالا دانست کرد و گفت: فعالیت پژوهشی را باید یک زنجیره دانست که یک سمت آن دانشگاه‌ها و سمت دیگر آن به بخش خصوصی متصل می‌شود و میان این ۲ بخش حلقه‌هایی وجود دارد که تکمیل کننده مراحل قبلی هستند، مراکز تحقیقات دولتی را می‌توان جزو این بخش به حساب آورد.

وی تصریح کرد: در دنیا کشور‌هایی که تمام اقتصاد آن‌ها مبتنی بر بخش خصوصی است خود را بی‌نیاز از ایجاد و تاسیس پژوهشگاه‌های دولتی نمی‌دانند، ما نیز همانند دیگر کشور‌ها، به این شرکت‌ها نیاز داریم، که در این میان پژوهشگاه صنعت نفت می‌تواند نقش و رسالت مهمی را در تکوین و توسعه اقتصاد ملی و فناوری ملی بر عهده داشته باشد.

 

انتهای پیام /

جمع‌آوری گاز‌های فلر و استفاده اقتصادی از آن

 

برچسب ها: صنعت ، نفت ، گاز ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.