سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد مطرح کرد؛

تحول فرهنگی، عمده‌ترین مسئله در مدیریت جدید دانشگاه آزاد

کلانتری گفت: یکی از عمده‌ترین مسائل در دوره مدیریت جدی دانشگاه آازد، تحول فرهنگی در ظاهر و باطن است.

به گزارش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دانشگاه آزاد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در اولین نشست هم‌اندیشی و آشنایی با راهبردها، رویکردها، اولویت‌ها و سیاست‌های دانشگاه، به ارائه مطالبی درخصوص شرح وظایف، سیاست‌ها، انتظارات و برنامه‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی پرداخت.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمونین (ع) «جَعَلَ اللّهُ سُبْحانَهُ حُقُوقَ عِبادِهِ مُقَدِّمَةً لِحُقُوقِهِ فَمَنْ قامَ بِحُقُوقِ عِبادِ اللّهِ» گفت: خداوند بزرگ حقوق بندگانش را مقدمه‌ای برای حقوق خود قرار داده و همین امر اهمیت کار مسئولان را نشان می‌دهد چرا که اگر به حقوق بندگان خدا احترام گذاشته شود، به صورت طبیعی حق الله نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

کلانتری با بیان اینکه یکی از ظرافت‌های کار در دانشگاه این است که حقوق مردم در اولویت قرار دارد، بیان کرد: این حقوق تنها مادی نیست، بلکه عمر بندگان خداوند در اختیار مسئولان دانشگاهی است. مسئولان در واحد‌های دانشگاهی باید با دقت بیشتری کار‌ها را پیش ببرند و جوانان را از لحاظ آموزشی، پژوهشی، تربیتی و... هدایت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد با هزینه خود در دانشگاه تحصیل می‌کنند. هر چیزی که در این دانشگاه وجود دارد، متعلق به دانشجویان و مردم است و مسئله حقوق دانشجو در این دانشگاه سخت‌تر و حساس‌تر است.

وی با بیان اینکه معلمی شغل انبیاست و از بهترین شغل‌های جهان به حساب می‌آید، گفت: البته این شغل مخاطره‌آمیز نیز هست، چرا که اگر غفلتی صورت گیرد، پاسخگویی بسیار سخت خواهد شد و این غفلت ممکن است باعث گمراهی گروهی از انسان‌ها شود.
بیشتر بخوانید: چگونگی تامین اقلام مورد نیاز دانشجویان در سال تحصیلی جدید
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در ادامه با بیان اینکه یکی از عمده‌ترین مسائل در دوره مدیریت جدید این دانشگاه، تحول فرهنگی در ظاهر و باطن است، تصریح کرد: تحول فرهنگی یعنی دانشگاه در حوزه آموزش قوی باشد، در حوزه پژوهش به استاندارد‌های جهانی برسد، همچنین باید کتابخانه‌های دانشگاه همواره مملو از دانشجویان و محققان بوده و تحول فرهنگی یعنی فضای دانشگاه، فضای علم، اندیشه، تضارب آرا و مباحثه علمی باشد.

به گفته کلانتری دانشگاه آزاد باید به معنای واقعی دانشگاهی اسلامی باشد؛ دانشگاهی که در آن نور ایمان و اخلاق اسلامی و علم و عالم دیده شود.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری مبنای حرکت ما در دانشگاه آزاد خواهد بود، گفت: دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری که حاصل ساعت‌ها کار کارشناسی و تخصصی در معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه بوده، یکی از موضوعات مهم است که باید در دستور کار مسئولان واحد‌ها قرار گیرد. راه‌اندازی مراکز مشاوره امین و برگزاری جلسات ایجابی برای بحث پوشش، عفاف و حجاب، برگزاری نشست‌ها، نمایشگاه کتاب و... نیز از دیگر مباحثی است که باید موردتوجه ویژه قرار گیرد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
رییس واحد حاضر در نشست
۱۳:۲۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
آنقدر از صبح تا حالا مدیران دانشگاه آزاد برای ما (روسای واحدها) سخنرانی کردند خسته شدیم ! هیچیک هم از افزایش مشکلات معیشتی پرسنل حرفی نزدند .
قدیمی
۱۳:۲۳ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
اگر تحول فرهنگی، عمده‌ترین مسئله در مدیریت جدید دانشگاه آزاد است پس دغدغه مشکلات معیشتی کارکنان و اساتید رو ندارند؟
اراکی
۱۳:۲۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
یعنی منبعد وارد باطن هم میشوند؟