سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت:

تولید محتوای فرهنگی در شبکه ملی اطلاعات نیاز به عزم ملی دارد/ «ناهید ۱» تا دو هفته دیگر تحویل وزارت دفاع می‌شود

آذری جهرمی گفت: موضوعی که در مورد شبکه ملی اطلاعات وجود دارد بحث محتوایی است که نیاز به مشارکت جدی و عزم ملی دارد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (چهارشنبه ۹ مرداد) در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره زمان ورود گوشی‌های اندرویدی که در داخل تست می‌شوند، اظهار کرد: ما تعدادی از این گوشی‌ها را برای مردم فرستادیم و از آنها درخواست کردیم که بازخورد خود را نسبت به این گوشی‌ها اعلام کنند.

وی افزود: تقریبا صد محور از ایراداتی که در گوشی‌ها بوده، اکنون مستند و به شرکت‌های تولیدکننده این گزارش‌ها ارائه شده است. یک برنامه حمایتی برای ترویج آن در بازار تدوین کرده‌ایم که در این‌باره اطلاع رسانی می‌کنیم.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تولیدات فرهنگی در رسانه ملی گفت: وقتی در مورد شبکه ملی اطلاعات صحبت می‌کنیم نگاه ما نگاه محتوایی و فرهنگی است و کاراکتری که به جامعه، فرهنگ را انتقال می‌دهد؛ به عنوان مثال در دهه ۶۰ بل و سباستین و هاچ زنبورعسل بود و الان باب افسنجی و بن تن است.

آذری جهرمی تصریح کرد: این مسائل فرهنگی با کاراکتر‌های فنی درست نمی‌شود. باید محتوایی که تعلیم و تربیتی که به نسل بعدی منتقل می‌شود اصلاح شود. باید در این زمینه تلاش جدی تری انجام شود و ما هم کمک می‌کنیم. موضوعی که در مورد شبکه ملی اطلاعات وجود دارد بحث محتوایی است که نیاز به مشارکت جدی و عزم ملی دارد.

وی درباره زمان قرار گرفتن ماهواره مخابراتی «ناهید یک» در مدار، افزود: کار پژوهشگر‌های پژوهشگاه فضایی در خصوص این ماهواره پایان یافته و تست‌های نهایی مربوطه انجام شده است و احتمالا تا یکی دو هفته آینده ماهواره برای در مدار قرار گرفتن تحویل وزارت دفاع می‌شود.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: سیکل آماده‌سازی برای ارسال ماهواره در وزارت دفاع انجام می‌شود، همچنین ایرادات دو پرتاب قبل استخراج و برطرف شده است و امیدواریم که این ماهواره با موفقیت در مدار قرار بگیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.