سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کدام رفتار‌ها رابطه ما با همسرمان را بهتر می‌کند؟

یک روانشناس گفت: اگر زوجین در هفته فقط ۵ ساعت را صرف زندگی مشترکشان کنند، روابط‌شان بهتر خواهد شد.

نسیم کاشفی روانشناس و مشاوره خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تأثیر رفتارهای مناسب بر ارتباط میان زوجین اظهار کرد: جان گاتمن در پژوهش‌هایش دریافت که اگر زوجین در هفته فقط ۵ ساعت را صرف زندگی مشترکشان کنند، روابط‌شان بهتر خواهد شد.

او به زوجین توصیه کرد: هر روز قبل از خداحافظی درباره کار‌هایی که قرار است در آن روز انجام دهید، سوالاتی از یکدیگر بپرسید ( انجام این کار ۲ دقیقه در روز، ۵ روز در هفته است که جمعاً ۱۰ دقیقه در یک هفته زمان می‌برد).

این روانشناس گفت: در پایان هر روز کاری در مکانی مناسب یک گفتگوی آرام با یکدیگر داشته باشید. در این فرصت می‌توانید روابط خود را عمیق‌تر کنید و از خستگی و دل مشغولی‌های همسرتان آگاه شوید (مدت زمان لازم برای انجام این کار: ۲۰ دقیقه در روز، ۵ روز در هفته است که جمعاً ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه در یک هفته زمان می‌برد).

کاشفی با تأکید بر اینکه باید به همسر خود ابراز محبت کنید، گفت: محبت، بخشش و روابط عاشقانه خود را از طریق رفتار‌هایی همچون در کنار یکدیگر نشستن، دست یکدیگر را گرفتن، نگاه و کلام محبت آمیز داشتن در مواقع مناسب ابراز کنید.

او ادامه داد: هر روز حداقل ۵ بار از یکدیگر قدردانی و محبت صادقانه‌تان را رد و بدل کنید (مدت زمان لازم برای انجام این کار: ۵ دقیقه در روز، ۵ روز در هفته است که جمعاً ۳۵ دقیقه در یک هفته زمان می‌برد).

این روانشناس گفت: انجام این کار‌ها زمان‌بر نیست، اما همین کار‌های به ظاهر ساده می‌تواند روابط زناشویی زوجین را به طرز شگفت انگیزی بهتر کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ازدواج ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.