سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی کهگیلویه

صندوق حمایت از توسعه کشاورزی با دو میلیارد تومان اعتبار اولیه ، به منظور کمک به رونق کشاورزی در کهگیلویه و بویر احمد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد شهرام عسکری، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، امروز در نشست انتخاب هیئت اجرایی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان از راه‌اندازی پنج صندوق در استان خبر داد.

وی  افزود: صندوق توسعه کاملا با تعاونی متفاوت است و از سال ۸۶ در استان تأسیس شده است و این صندوق ماهیت پولی و اعتباری دارد و کمک به توسعه کشاورزی از مهمترین اهداف تاسیس آن است.

عسکری با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه کشاورزی است، راه‌اندازی این صندوق را کمک به رونق بخش کشاورزی دانست و اضافه کرد: مردم نیازمند اعتبار و نقدینگی هستند و در شرایط معمولی گرفتن پول از بانک مشکل است، اما در صندوق چنین مشکلاتی نیست و شرایط نفس گیر برای پرداخت وام به سهامداران وجود ندارد.

عسکری درباره نحوه سرمایه‌گذاری در این صندوق گفت: میزان سهام مردم در شهرستان‌ها از سه میلیون تومان تا ده میلیون سهام خریداری می‌کنند صندوق نیز به اندازه سهام فرد بدون وثیقه و با سود چهار درصد تسهیلات ارائه می‌دهد و این چرخه سال به سال انجام می‌شود.

وی موجودی سرمایه صندوق توسعه بخش کشاورزی در استان را در حال حاضر ۱۹ میلیارد تومان دانست و گفت: صندوق دهدشت با ۲ میلیارد تومان سرمایه اولیه تأسیس می‌شود که ۵۰ درصد سهم دولت و ۵۰ درصد سهام مردم است.

انتهای پیام/پ

راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.