سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۲۱ میلیون دلار کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه صادر شد

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت : در چهار ماه سپری شده از سال جاری ۸۲۱ میلیون دلار کالا به وزن یک میلیون و ۷۸۸ هزار تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،خلیل حیدری ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت : این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش هشت درصد کاهش و از حیث وزن یک درصد رشد داشته است.

وی گفت : ۴۲۰ میلیون دلار با وزن ۹۴۴ هزار تن از کالا‌های فوق در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش یک درصد افزایش و از حیث وزن نیز هشت درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۳۳۸ میلیون دلار کالا با وزن ۷۷۲ هزارتن از طریق مرز‌های استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن سه درصد افزایش و از حیث ارزش ۲۸ درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرد، هندوانه تازه، میله‌های آهنی یا فولادی گرم نوردشده، لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، انواع بستنی حتی دارای کاکائو، پنیر، کولر‌های آبی خانه با هوادهی حداکثر هشت هزار فوت مکعب در دقیقه ذکر کرد.

حیدری همچنین، آهن یا فولاد تخت نوردشده باپهنای حداقل mm ۶۰۰ آبکاری شده یا اندودشده با روی، خربزه، کیسه پلاستیکی، دوغ، کود اوره، ماست، رب گوجه فرنگی، بیسکویت‌هایی که به آن‌ها مواد شیرین کننده افزوده انده و ظروف ملامین را از دیگر اقلام صادراتی ذکر کرد و افزود: بیشتر کالا‌های فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

وی مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در این مدت از گمرکات استان کرمانشاه را ۵۳۴ نوع کالا عنوان نمود و گفت: در چهار ماه سپری شده از سال جاری در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۲۱ کشور صادرات قطعی انجام شده است.

 

 

انتهای پیام/د

صادرات یک میلیون و ۷۸۸ هزار تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی

 

برچسب ها: صادرات ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.