سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنبش اسلامی عراق: گروه‌های مقاومت عراقی آشکارا اعلام می‌کنند در کنار جمهوری اسلامی ایران هستند

حسین الاسدی، اعلام کرد جنبش اسلامی عراق منافع ایران را منافع عراق و محور مقاومت و تمام خون‌هایی می‌داند که در طول ۳۰ سال گذشته ریخته شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، حسین الاسدی، یکی از رهبران جنبش اسلامی عراق با بیان اینکه گروه‌های مقاومت عراقی آشکارا اعلام می‌کنند در کنار جمهوری اسلامی ایران هستند، تأکید کرد منافع ایران را منافع عراق و محور مقاومت و تمام خون‌هایی می‌دانیم که در طول ۳۰ سال گذشته ریخته شده است.

حسین الاسدی از رهبران جنبش اسلامی عراق در محکومیت اظهارات اخیر ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه این رژیم برای حمله به مواضعی در عراق به کسب موافقت هیچ کشوری نیاز ندارد و همچنین در رد ادعا‌های رئیس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی که گفته بود حملات به عراق فقط به خاطر این است که این کشور یک شریان راهبردی برای ایران به شمار می‌رود، گفت: اقدامات و اظهارات اخیر آمریکا و اسرائیل پس از تحمل ذلت‌های اخیر در منطقه و به ویژه موضوع نفتکش انگلیسی و مقابله با جمهوری اسلامی و بیانات رهبر معظم ایران امام خامنه‌ای حفظه الله، موضوعی طبیعی است و این مواضع بیانگر چیزی جز درماندگی آمریکا و اسرائیل در منطقه نیست.

اسرائیل در حال حاضر با وارد شدن روسیه به معادلات منطقه‌ای و تشکیل ائتلاف با جمهوری اسلامی ایران و چندین کشور دیگر و به ویژه پس از حوادث سال ۲۰۱۴, فرصت توزان قوا را در منطقه از دست داده است. در حال حاضر چه بسا اسرائیلی‌ها تلاش می‌کنند شبحی را از خود دور کنند که مدت هاست از آن هراس دارند؛ شبح بیرون رانده شدن از سرزمین مقدس که رهبر فرزانه‌ای مانند امام خامنه‌ای با شایستگی‌های سی ساله به آن وعده داده است و این وعده فقط در حد شعار و اظهارات نیست. اسرائیلی‌ها این مسئله را به خوبی درک می‌کنند و می‌دانند محور مقاومتی در منطقه وجود دارد که به آنان پاسخ می‌دهد.

اگر بخواهم با صراحت بیشتری سخن بگویم اسرائیل حق دارد نیرو‌های مقاومت موجود در منطقه را بازو‌های ایران بنامد. بله ما پنهان کاری نمی‌کنیم و نمی‌خواهیم بگوییم در کنار جمهوری اسلامی ایران نیستیم. ما با اطمینان می‌گوییم در کنار جمهوری اسلامی هستیم و منافع جمهوری اسلامی، منافع عراق و فرزندان مقاومت و خون‌هایی است که در طول بیش از سی سال گذشته ریخته شده است. اظهارات اخیر ژنرال بازنشسته صهیونیست کوچکترین نشانی از فرهنگ تعامل دیپلماتیک بین المللی ندارد و بیانگر این است که آن‌ها به خاطر قرار گرفتن در موضع ضعف، دست به اقدامات تنش زا و اظهار نظر‌های تو خالی می‌زنند.

وی در پاسخ به این پرسش که اظهارات اخیر ژنرال صهیونیست چه پشتوانه‌ای دارد و واکنش دولت و محور مقاومت به این اظهارات باید چگونه باشد، گفت: پاسخ محور مقاومت آشکار است. محور مقاومت با کسی تعارف ندارد و اگر هدف قرار گیرد پاسخ می‌دهد و این مسئله را در گذشته ثابت کرده است و آن‌ها اگر به گذشته و جنگ ژوئن ۲۰۰۶ رجوعی داشته باشند، می‌دانند که چه رخ داد. اما در مورد موضع دولت عراق باید بگویم معتقدم بی احترامی‌های آمریکا از حد گذشته است و در دوره‌های گذشته نیز به ویژه در دوران دولت حیدر العبادی (نخست وزیر پیشین عراق) اقدامات متجاوزانه هولناکی از سوی آمریکا صورت گرفت که با واکنش مواجه نشد و همین مسئله باعث شد امروز شاهد چنین اظهاراتی باشیم.

قدرت دولت و همبستگی داخلی آن مانع می‌شد یک ژنرال بازنشسته بتواند این گونه سخنان سخیفی به زبان بیاورد و به محض چنین اظهاراتی زبانش در کام قطع می‌شد. موضع دولت سابق عراق در مقابل تعرض‌ها و تجاوزگری‌ها سست بود و دولت العبادی ما را ده سال به عقب برگرداند. در دوره العبادی ارتش عراق در بیجی هدف حملات نیرو‌های موسوم به ائتلاف بین المللی قرار گرفت و ۱۵۰ نفر شهید شدند و گروه‌های مقاومت نیز هدف حملات هوایی قرار گفتند. چند ماه پیش و قبل از اینکه عادل عبدالمهدی به نخست وزیری برسد مجموعه‌ای از پلیس فدرال هدف قرار گفتند.

سلسله‌ای از اقدامات و قانون شکنی‌هایی که با واکنش مواجه نشدند باعث شد مواضع و اظهارات اسرائیل به مرحله کنونی برسد. ائتلاف فتح و مجموعه‌های دیگری که در خط مقاومت قرار دارند و از محور مقاومت در پارلمان دفاع می‌کنند، به این اظهارات واکنش نشان دادند. همچنین از عادل عبدالمهدی و همه نهاد‌های دولتی می‌خواهیم که در این زمینه مواضع قاطعی اتخاذ کنند.

الاسدی در پاسخ به این پرسش که آیا مواضع اخیر صهیونیست‌ها با هماهنگی آمریکا اتخاذ شده است به ویژه با توجه به اینکه آمریکایی‌ها از هر گونه حمله احتمالی اسرائیل به عراق اظهار بی اطلاعی کرده اند، گفت: من معتقدم آنچه در پشت پرده در حال رخ دادن است، آن چیزی نیست که از اظهارات آمریکایی‌ها نقل می‌شود. ما معتقدیم همه تحولات منطقه با هماهنگی سطح بالای آمریکا و اسرائیل انجام می‌شود.

اقدامات اخیر جمهوری اسلامی در آب‌های بین المللی پیامی قوی برای آمریکا ارسال کرد مبنی بر اینکه این کشور باید به میز مذاکره بازگردد و از گزینه جنگ دست بردارد. چه بسا این پیام باعث شد آمریکا بی اطلاعی خود را از حمله احتمالی اسرائیل به عراق توجیه کرده باشد,، اما قطعا آمریکا و اسرائیل در سطح راهبرد‌های برنامه ریزی شده منافع واحدی دارند و ما به این جبهه به عنوان جبهه دشمن واحد نگاه می‌کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.