سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار فارس؛

تکمیل موزه دفاع مقدس شیراز تا سال ٩٩

استاندار فارس با تاکید بر اینکه موزه دفاع مقدس فارس باید جایگاه برجسته‌ای در سطح کشور داشته باشد، ابراز امیدواری کرد که سال ٩٩ موزه دفاع مقدس شیراز تکمیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حفظ و گسترس ارزش‌های دفاع مقدس نیاز امروز و افتخار دیروز کشور دانست و افزود: قطعا توجه به این موضوع می‌تواند بسیاری از مسائلی که در حال و آینده مواجه هستیم را به سمت بهبود پیش ببرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فارس همواره در قله است، خواهان برتری استان فارس در همه زمینه‌ها شد.

رحیمی با تاکید بر اینکه موزه دفاع مقدس استان فارس نیز باید در سطح کشور از جایگاه برجسته‌ای برخوردار باشد ابراز امیدواری کرد که سال ٩٩ موزه دفاع مقدس شیراز تکمیل شود و با سایر موزه‌ها در کشور برابری کند.

استاندار فارس با بیان اینکه معتقدیم مجموعه دستاورد‌های دفاع مقدس جزو بزرگترین سرمایه‌های معنوی کشور محسوب می‌شود، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در همه مؤلفه‌های امروزی جامعه اثر گذار خواهد بود.

رحیمی با اشاره به میراث فرهنگی، تاریخی، مذهبی و... که از گذشته بر جای مانده است، تاکید کرد: امروز نیز باید بکوشیم آثاری در حوزه‌های فیزیکی و محتوایی برای آیندگان ایجاد کنیم که احداث و توسعه موزه دفاع مقدس گامی در این راستا محسوب می‌شود.

استاندار فارس به سرمایه عظیم ۱۴ هزار و ۶۰۰ شهید، ۴۰ هزار جانباز و ۲ هزار آزاده در فارس اشاره کرد و گفت: بی تردید توجه به این سرمایه بزرگ معنوی سبب می‌شود استان فارس در سطوح ملی حرف‌های زیادی داشته باشد و بتواند مطالباتی را مطرح کند.

وی ادامه داد: این سرمایه معنوی زمینه ساز تبلور فرهنگ واقعی ایثار و شهادت را در سطح استان است.

استاندار فارس همچنین خواستار استفاده از اختیارات استانی و ایجاد ارزش افزوده در بعضی املاک توسط دستگاه‌های اجرایی برای تامین بخشی از منابع مالی باغ موزه دفاع مقدس فارس شد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و گسترش آثار دفاع مقدس نیاز امروز و افتخار دیروز ما است، گفت: زمانی که تصاویر موزه‌ها در سایر استان‌ها ارائه می‌شود، باید فارس و شیراز حرف برتری برای گفتن داشته باشند.

رحیمی با تاکید بر اینکه کمیته‌های فعال در شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اولویت بندی مسائل مختلف به طور منظم تشکیل جلسه داده و مصوبات را به سمت عملی شدن ببرند، بیان کرد: این اقدام باید با تقسیم فعالیت‌ها در دو بعد فیزیکی و کالبدی و محتوایی انجام شود.

وی با بیان اینکه انتخاب مکان و گسترش فیزیکی فضا و بخشی از کالبد باغ موزه دفاع مقدس فارس توسط دستگاه‌های اجرایی و شهرداری شیراز پیش‌بینی شده است، گفت: دستگاه‌های متولی مشخص شده و چگونگی تامین منابع برای تملک فضا‌های تعیین شده نیز پیش‌بینی شده است.

رحیمی با بیان اینکه اعتبارات دولتی بسیار محدود است، تصریحکرد: با توجه به تنگنا‌های موجود ضمن تلاش برای کسب اعتبارات ملی و استانی باید به سمت خلق درآمد‌های امکان پذیر در محدوده استان پیش برویم.
انتهای پیام/م

جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.