سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه ریزی برای ایجاد سایت ملی الگویی گیاهان دارویی

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای ایجاد سایت ملی الگویی گیاهان دارویی در استان خبر داد.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کوروش مهرابی مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در جلسه هم اندیشی ایجاد سایت ملی الگویی ملی گیاهان دارویی استان کرمانشاه که امروز (هشتم مرداد) و با حضور نمایندگان موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، از توسعه کشت گیاهان دارویی، حبوبات و گلخانه‌ها به عنوان سه اولویت مهم استان در حوزه کشاورزی یاد کرد و گفت : در حوزه گیاهان دارویی ایجاد سایت ملی الگویی گیاهان دارویی با هدف توسعه کشت گیاهان دارویی را در برنامه داریم.

وی گفت : استان کرمانشاه در حوزه گیاهان دارویی ظرفیت‌های منحصر به فردی دارد، لذا بدنبال ایجاد سایت ملی الگویی گیاهان دارویی هستیم.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به آمادگی استان کرمانشاه برای ایجاد یک سایت الگویی گلخانه‌ای اضافه کرد: در حال حاضر برای توسعه گلخانه‌ها موانعی در استان داریم که به نظر می‌رسد ایجاد یک سایت گلخانه‌ای بتواند نقش مهمی در سمت و سو گرفتن سرمایه گذاری‌ها به سمت توسعه گلخانه‌ها در استان باشد.

مهرابی سپس با اشاره به تدارک برگزاری جشنواره‌ای برای نخود در سطح ملی گفت: نخود یکی از محصولات شاخص استان است و امیدواریم برگزاری این جشنواره فتح بابی برای توجه بیشتر به نخود به ویژه در حوزه فرآوری و صادرات این محصول باشد.

 ضیایی رئیس گروه ترویج تولیدات کشاورزی موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست با بیان اینکه استان کرمانشاه ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد سایت الگویی گیاهان دارویی دارد، گفت: انتخاب استان در ایجاد سایت الگویی ملی نشان از ظرفیت‌ها و پتانسیل استان در گیاهان دارویی دارد که به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

ضیایی ادامه داد: ایجاد سایت‌های الگویی در چند استان هدف گذاری شده که یکی از این استان‌ها کرمانشاه است که دارای تنوع گیاهان دارویی زیادی است.

 علی اصغر پالوج رئیس گروه ترویج منابع پایه وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست با بیان اینکه سطح سایت‌های الگویی باید حداقل ۱۰ هکتار و شامل پنج هکتار عرصه زراعی و پنج هکتار عرصه منابع طبیعی باشد، گفت: در سایت الگویی ملی گیاهان دارویی به دنبال رسیدن به زنجیره تولید هستیم .

 

 

انتهای پیام/د

سایت ملی الگویی گیاهان دارویی با هدف توسعه کشت گیاهان دارویی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.