سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطیر: افرادی از من انتقاد می کنند که سابقه شفافی در باشگاه ندارند/ بدون رانت و فامیل‌بازی به استقلال آمدم

علی خطیر معاون سابق باشگاه استقلال در نشست خبری در خصوص موضوعات مختلفی صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی خطیر معاون مستعفی باشگاه استقلال گفت: نمی‌خواهم مثل خیلی از افرادی که وقتی از استقلال رفتند، به جنازه تیم لگد زنند تا خودشان را محبوب کنند، رفتار کنم. می‌خواهم از عملکرد یک ساله خودم دفاع کنم. از زندگی خودم گذشتم و فقط به عشق استقلال به این تیم آمدم و گزارشی از عملکرد یک سال اخیرم گزارش می‌دهم.

هروقت می‌خواستم پولم را از استقلال بگیرم می‌گفتند پول آب و برق و گاز مانده

خطیر ادامه داد: متاسفانه قرارداد داشتم و سالی ۲۰۰ میلیون تومان بوده است. یک ریال هم از استقلال نگرفتم و هر بار درخواست پول کردم گفتند پول آب و برق و گاز مانده است. روزی که من به استقلال آمدم می‌دانستم قرار است به کجا بیایم. می‌دانستم که قرار است فحش بخورم و تهمت ناروا بشنوم. این برای من تازگی نداشت.

من هم می‌توانستم صاحب لقب شوم

معاون ورزشی سابق باشگاه استقلال ادامه داد: وقتی شما روی منافع بعضی‌ها پا می‌گذاری، یک سری دشمن پیدا خواهی کرد که  صدای جیغ بنفش‌شان در می‌آید. من هم می‌توانستم مثل برخی از آقایان به فلان بازیکن بگویم بیا ۳، ۴ میلیارد بگیر چرا که این پول که از جیب پدر من خرج نمی‌شد و می‌توانستم آدم خوب داستان و محبوب قلب‌ها شوم. القابی مثل پلنگ سوادکوه، نهنگ خزر و ... را هم برای خودم کنم.

مجبور بودم از حق استقلال دفاع کنم

خطیر ادامه داد:، اما این‌ها پول بیت‌المال و استقلال بود و که زحمات بزرگانی مثل منصور پورحیدری، ناصر حجازی، علی جباری، غلامحسین و پرویز مظلومی بود. این بزرگان استقلال را با چنگ و دندان به جایگاهش رساندند و من نیز  مجبور بودم از حق استقلال و هوادارانش دفاع کنم.

بدون هیچ رانتی وارد باشگاه استقلال شدم

او گفت: افتخار می‌کنم که متولد روستا‌های دور افتاده استان مازندران هستم. حتی جزء معدود مدیرانی هستم که بدون هیچ رانتی وارد استقلال شدم. یک بار گفتند من فامیل وزیر ورزش هستم. اما بدون هیچ ارتباط فامیلی به باشگاه استقلال رفتم. استقلال  باشگاهی است که دیوانه‌وار عاشق آن هستم و با برد و باخت آن خندیدم و گریه کردم. حتی  به دخترم نیز یاد دادم که  عاشق این استقلال باشد.

آقایان چطور ورزشگاه مرغوبکار را ۵ میلیون تومان اجاره دادند؟

علی خطیر افزود: حالا افرادی در هیئت مدیره استقلال حرف از کنترل منابع مالی می‌زنند در حالی که وظیفه آن‌ها تأمین منابع مالی است. اما همین افراد در دوره خودشان از یک شرکتی خودرو میخریدند و در بازار می‌فروختند. سابقه این آقایان وجود دارد. نمی‌خواهم کام هواداران استقلال را  تلخ کنم، اما در باشگاه استقلال صداقتی من  ندیدم. ورزشگاه مرغوبکار را به صورت اجاره و ماهیانه ۵  میلیون تومان دادنداما یک برگ سند در باشگاه وجود ندارد که چگونه ورزشگاه مرغوبکار را  اجاره دادند.

من هم اشتباهاتی داشتم

خطیر گفت: کم‌کاری هم در زمان مدیریتم در استقلال وجود داشته است، چون من نیز انسان هستم. مثلا نباید کار‌هایی را انجام می دادم و حرف‌هایی را می‌زدم، اما مطمئن باشید منافع باشگاه استقلال را با هیچ شخص و ارگانی معامله نکردم.

رفتن پاتوسی ماهیت برخی را مشخص کرد

معاون سابق  استقلال تصریح کرد: بعد از ماجرای آیاندا پاتوسی، ماهیت خیلی از آقایان مشخص شد. از شفر گرفته  تا اعضای هیئت مدیره که می‌گفتند پاتوسی مریض است. حتی در یک برنامه ورزشی نیز علیه ما صحبت کردند، اما یک هفته بعد از ما عذرخواهی شد.

افرادی از من انتقاد می‌کنند که پرونده شفافی در استقلال ندارند

او تایید کرد: برخی از افرادی که پرونده شفافی در استقلال ندارند از من انتقاد می‌کنند از آن‌ها خواهش می‌کنم و قسمشان می‌دهم که دست از سر استقلال برداند. آن‌ها  خیرخواه نیستید، بلکه به دنبال  سهم‌خواهی در استقلال هستند. نگاهی به مدیران پرسپولیس را بیندازید. کدام یک از مدیران پرسپولیس انقدر در رسانه‌ها صحبت می‌کنند. عابدینی، رویانیان، انصاری‌فرد و ...   مصاحبه می‌کنند؟

رفتارم با شفر بعد از رفتنش درست نبود

خطیر درباره شفر بیان کرد: من هم انسانم و ممکن است. اما باید بگویم که کاری که با شفر کردم اشتباه بود. اگر زمان به عقب برگردد آن حرف‌ها را علیه شفر نمی‌زدم نباید در جمع آبروی کسی را ببرم درگیر احساسات شدم و از این مربی عذرخواهی می‌کنم چرا که کارم حرفه‌ای نبود. امیدوارم من را ببخشد و در کارش در تیم اماراتی موفق باشد، اما مدیران سابق استقلال باید توضیح دهند که قرارداد ۳۰۰ هزار دلاری شفر در سال اول چگونه به ۱ میلیون ۲۰۰ هزار دلار در سال دوم تبدیل شده است هنوز هم اعتقاد دارم که شفر ضعف مدیریتی داشت، باتوجه به مهره‌های خوبی که داشت انتظار می‌رفت نتایج خوبی با استقلال به دست بیاورد.

دوست داشتم رحمتی و منتظری در تیم می‌ماندند

خطیر درباره جدایی رحمتی و منتظری از استقلال خاطر نشان کرد: درباره اشخاص نمی‌خواهم صحبت کنم نه مشکلی با بازیکنان داشتم و نه ارتباط خیلی نزدیکی با بازیکنان استقلال داشتم هرچند که با بزرگان استقلال به عنوان معاون باشگاه به هر حال ارتباطاتی داشتم. قلبا دوست داشتم رحمتی و منتظری در استقلال بمانندمنتظری از من ناراحت است و می‌خواهم با او صحبت کنم و دلیل این موضوع را از او بپرسم. ارتباط من با پژمان بهتر از رحمتی بود، اما ارتباط خوبی هم با مهدی رحمتی داشتم. استراماچونی در همان اردوی ترکیه از ما خواست تا منتظری و رحمتی را در استنقلال نگه داریم.

از کجا باید پول پروپئیچ را می‌دادیم؟

خطیر درمورد موضوع شکایت پروپئیچ در فیفا گفت: پروپئیچ در فیفا شکایت کرده بود آقایان چرا همان جا از استقلال دفاع نکردند. حالا از ما انتقاد می‌کنند که چرا پول او را ندادیم؟ از کدام منبع باید پول این بازیکن کروات را می‌دادیم؟  من دیگر در باشگاه استقلال نیستم، اما بگذارید افرادی که در این تیم هستند کارشان را بکنند. به خدا استراماچونی هم مربی خوبی است، بگذارید کارش را انجام دهد.

گفتنی است؛ هنگام برگزاری نشست خطیر پلیس امنیت در محل حضور یافت و خواستار اتمام این جلسه شد، چرا که معاون مستعفی استقلال بدون دریافت مجوز نشست مشترک را برگزار کرده بود.


بیشتر بخوانید: 

استعفای خطیر پذیرفته شد

صندلی معاون باشگاه استقلال همچنان خالی است

حاشیه جدید برای یک مدیر استقلالی


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.