سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی فهرج به مناسبت عید قربان

بماندشتی رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: شهروندان از خرید دام‌های مشکوک و فاقد هویت برای عید سعید قربان خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بماندشتی رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: به منظور رفاه حال شهروندان و حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت قربانی و تامین بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی فهرج در عید سعید قربان با دو اکیپ ثابت و سیار آماده ارائه خدمات رایگان به همشهریان است.

او با اشاره به فرارسیدن عید سعید قربان افزود: احتمال دارد دامی که مردم برای قربانی خریداری می‌کنند و آن را به منازل می‌برند در بدن خود کنه داشته باشد که ورود این کنه‌ها به منازل و گزش افراد می‌تواند منجر به انتقال تب کریمه کنگو شود.

بماندشتی گفت: به مردم توصیه می‌کنیم که از بردن دام و ذبح آن در منازل خودداری کنند، زیرا ممکن است دام آلوده باشد و هنگام ذبح کسانی که در ارتباط با آن هستند نیز آلوده شوند.

رییس شبکه دامپزشکی فهرج افزود: توصیه ما به مردم این است که لاشه مورد نیازشان را از کشتارگاه‌هایی که دام آنجا ذبح شده و مرحله پیش سرد را نیز گذرانده، تهیه کنند یا اینکه دام خود را از مراکز بهداشتی که برای این منظور در نظر گرفته شده خریداری و ذبح کنند و پس ذبح لاشه را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند.

بماندشتی با بیان اینکه نشانه ظاهری دام نقش مهمی در شناسایی دام سالم دارد، گفت: خریداران دام از خرید دام‌هایی با نشانه‌های لاغری، پشم بلند و ژولیده، مخاط زرد، کچلی و اگر دام حالت اسهال دارد خودداری و تنها از مراکز مورد تایید اداره دامپزشکی اقدام به خرید دام کنند.

او افزود: رعایت نکات بهداشتی بسیار حائز اهمیت است و افراد در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی در هنگام ذبح ممکن است به بیماری خطرناک تب کریمه کنگو مبتلا شوند به همین دلیل قصابان و سلاخان در هنگام ذبح دام از وسایل ایمنی مانند دستکش، عینک، چکمه، روپوش و ... استفاده کنند.

بماندشتی گفت: شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج در روز عید سعید قربان با دو اکیپ ثابت و سیار و همچنین شماره تلفن ۴۴۲۸۱۰۰۸ آماده پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌ها و گزارشات مردمی است.
انتهای پیام/ی

مراقب تب کریمه کنگو در زمان قربانی کردن دام باشید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.