سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با موافقت نمایندگان؛

لایحه الحاق ایران به موافقت نامه حمل و نقل بین المللی مواد غذایی فسادپذیر تصویب شد

نمایندگان مجلس با الحاق دولت به موافقت نامه حمل و نقل بین المللی مواد غذایی فساد پذیر و تجهیزات خاص کاربردی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز با لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقت نامه حمل و نقل بین المللی مواد غذایی فسادپذیر و تجهیزات خاص، کاربردی برای این گونه جابجایی‌ها (مورخ ۱ سپتامبر ۱۹۷۰ میلادی برابر با ۱۰ شهریور ۱۳۴۹ هجری شمسی) با ۱۶۶ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در صحن و ۱۷۷ رأی مأخوذه موافقت کردند.

به موجب این مصوبه؛ به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود به موافقت نامه حمل و نقل بین المللی مواد غذایی فسادپذیر و تجهیزات خاص کاربردی برای این گونه جابجایی‌ها به شرح پیوست مشتمل بر ۲۰ ماده، ۳ ضمیمه و ۶ پیوست ملحق گردد و اسناد الحاق را نزد امین اسناد موافقت نامه تودیع نماید.

همچنین به موجب تبصره یک این مصوبه؛ جمهوری اسلامی ایران طبق بند ۱ ماده ۱۶ موافقت نامه، خود را ملزم به ترتیبات موضوع بند‌های ۲ و ۳ ماده ۱۵ آن در خصوص ارجاع به داوری هر گونه اختلاف ناشی از تفسیر یا اجرای آن که از طریق مذاکره حل و فصل نشود، نمی‌داند. ارجاع اختلاف به داوری صرفا در صورت رضایت کلیه طرف‌های اختلاف و با رعایت اصل ۱۳۹ قانون اساسی ممکن می‌باشد.

دولت جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در هر مورد که ارجاع به داوری را برای حل و فصل هر اختلاف ناشی از تفسیر یا اجرای موافقت نامه به مصلحت بداند، با رعایت اصل ۱۳۹ قانون اساسی طبق قوانین مربوط اقدام نماید.

تبصره ۲ این مصوبه هم تصریح می‌کند؛ رعایت اصل ۷۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای هر گونه اصلاح موافقت نامه موضوع ماده ۱۸ آن الزامی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.