سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری ۱۰ دوره آموزشی در سطح مراکز جهاد کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : در راستای کنترل جمعیت آفت و جلوگیری از خسارت به سایر محصولات اقدام به برگزاری ۱۰ دوره آموزشی در سطح مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه نموده است .

به گزارش  خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،آشتاب مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : با توجه به خسارت شدید سنک (سن بذر خوار کلزا) در سال زراعی ۹۷ _۹۸ به مزارع کلزا، این مدیریت در راستای کنترل جمعیت این آفت و جلوگیری از خسارت به سایر محصولات اقدام به برگزاری ۱۰ دوره آموزشی در سطح مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه نموده است که از تاریخ ۳ مرداد شروع شده و تا مورخ ۱۴ مرداد ماه ادامه خواهد یافت.

وی گفت : در این دوره‌های آموزشی کشاورزان کلزا کار با عملیات مبارزه با سنک کلزا پس از برداشت مزارع با استفاده از سموم شیمیایی و عملیات زراعی آشنا شده و تاثیر چشمگیری در کاهش جمعیت این آفت خواهد داشت .

آشتاب افزود : در راستای جلوگیری از کشت سبزی آلوده در حاشیه رودخانه قره سو در سال ۹۸ تیم مشترک کمیته سلامت و امنیت غذایی شهرستان متشکل از ادارات (جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه، مرکز بهداشت، محیط زیست، امور آب، بخشداری مرکزی و نیروی انتظامی) ضمن شناسایی مزارع سبزی آلوده، در مورخه‌های ۲۳ و ۳۰ تیرماه و ۳ مردادماه در روستا‌های عمه، قمشه و تیشه کن در حوزه‌ی مرکز جهاد کشاورزی دهستان درودفرامان با حکم مقام محترم قضایی اقدام به امحاء ۱۳ هکتار از مزارع آلوده سبزی نمود.

وی افزود : این مدیریت بنا به وظیفه ذاتی خود مبنی بر تولید محصولات سالم بصورت مستمر روستا‌های حاشیه رودخانه قره سو را به همراه سایر ادارات عضو کمیته سلامت و امنیت غذایی مورد پایش قرارداده و درصورت مشاهده هرگونه کشت با استفاده از آب‌های آلوده با هماهنگی ادارات مرتبط اقدام به امحاءآن‌ها خواهد نمود .

 

 

انتهای پیام/د

خسارت شدید سنک به مزارع کلزا

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.