سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون عمرانی استاندار قزوین:

تفکیک از مبدا پسماندها تا سه ماه آینده به ۳ درصد برسد

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: تفکیک ازمبدا پسماند‌ها ظرف سه ماه آینده باید از یک درصد به سه درصد افزایش یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخ زاد معاون عمرانی استاندار در جلسه کارگروه پسماند با تاکید بر اینکه باید تفکیک ازمبدا پسماند‌ها ظرف سه ماه آینده از یک درصد به سه درصد افزایش یابد، گفت: شهرداری قزوین ظرف مدت یک هفته برنامه ریزی و زمانبندی طرح افزایش تفکیک پسماند‌ها از مبدا را اعلام کند، همچنین سعی شود در سایر شهر‌ها و روستا‌های استان نیز با فرهنگسازی و فراهم کردن بستر‌های مناسب برای افزایش تفکیک از مبدا پسماند‌ها اقدام شود.

وی ساماندهی افرادی که پسماند‌های قابل بازیافت را جمع آوری می‌کنند، ضروری دانست و افزود: علاوه بر آن باید مراکز جمع آوری پسماند‌ها دارای مجوز باشد و تمام مبادی قانونی را رعایت کند در غیر اینصورت از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: برای بهره وری از دستگاه پرس موجود که بلااستفاده در سایت محمد آباد مانده اگر نیاز به بروز رسانی بهینه سازی است، در اسرع وقت انجام شود و شهرداری اقدامات خود درباره این دستگاه را ظرف یک ماه آینده در جلسه بعدی کارگروه اعلام نماید.

وی خاطر نشان کرد: جلسات کمیته پسماند هرهفته به صورت منظم برگزار شود تا تصمیماتی که در کارگروه اخذ می‌شود به طور اجرایی‌تر و کارشناسی‌تر در آنجا بررسی و همچنین عملیاتی شدن آن‌ها نیز کنترل شود.

فرخ زاد تاکید کرد:پرداخت هزینه ساماندهی و جمع آوری پسماند‌ها از تعهدات شهرداری‌ها می‌باشد و باید در هزینه‌های شهرداری، دیده شده و ماهیانه به طور منظم پرداخت شود.

وی استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در موضوع فرهنگسازی و نیز ساماندهی پسماند‌ها را بسیار مهم دانست و گفت: باید بتوانیم از این ظرفیت در استان به بهترین نحو استفاده کنیم.

انتهای پیام/ک

جلسه کارگروه پسماند قزوین

برچسب ها: شهرداری ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.