سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان زیبا سازی شهرداری تهران مطرح کرد؛

اخذ هزینه بازسازی میدان حسن آباد از مالکان مغازه‌های آسیب‌دیده

ضرغامی گفت: مالکان مغازه‌های آسیب‌دیده از حریق میدان حسن آباد باید بخشی از هزینه مرمت و بازسازی میدان را پرداخت کنند.

برزین ضرغامی مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین اقدام‌های صورت گرفته برای مرمت و بازسازی میدان حسن آباد گفت: با توجه به دستور اکید شهردار تهران جلسه‌هایی مشترک بین سازمان زیبا سازی شهرداری و شهرداری منطقه ۱۱ برگزار شد و ساعت‌ها کار مطالعاتی و کارشناسی برای آغاز به کار مرمت و بازسازی میدان حسن آباد انجام شد.

مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جلسه‌هایی با ذی نفعان (صاحبان مغازه‌های آسیب دیده در حریق میدان حسن آباد) افزود: در جلسه‌های فی ما بین سعی ما این بود تا نظرات مالکان و ذی نفعان را اخذ کنیم تا بتوانیم با رویکردی مناسب مرمت و بازسازی میدان تاریخی حسن آباد را آغاز کنیم.

ضرغامی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر فضای بیرونی ضلع شمال غربی میدان حسن آباد که دچار حریق شده است با بنری منقش به همان ساختمان پوشانده شده است، بیان کرد: پس از ایمن سازی محیطی میدان حسن آباد سعی ما بر این بود در جلسه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه‌های لازم برای مرمت و بازسازی قسمت آسیب دیده میدان حسن آباد برسیم.

او با تاکید بر این نکته که اولویت اصلی سازمان زیباسازی مرمت و بازسازی قسمت آسیب دیده میدان حسن آباد است، اظهار کرد: در بررسی‌ها و کارشناسی‌های صورت گرفته به دنبال این بودیم که مرمت و بازسازی میدان حسن آباد تنها به طبقه فوقانی و نمای آن محدود می‌شود و یا نه نیاز است که ما طبقه اول و پشت ساختمان را نیز مرمت و بازسازی کنیم.

مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا جمع بندی‌های لازم برای اخذ هزینه مرمت و بازسازی از مالکان مغازه‌های آسیب دیده صورت گرفته است، گفت: درست است اولین نهاد درگیر با پروژه مرمت و بازسازی میدان حسن آباد سازمان میراث فرهنگی و سازمان زیبا سازی شهرداری تهران است، ولی مالکان مغازه‌های آسیب دیده نیز سهمی در مرمت و بازسازی میدان حسن آباد دارند.


بیشتر بخوانید: هزینه بازسازی میدان حسن آباد از کجا تأمین می‌شود؛ جیب مردم یا مقصران؟ 


ضرغامی در پاسخ به این سوال که آیا بیان این مطلب نشانگر آن است که بابت مرمت و بازسازی میدان حسن آباد از مالکان هزینه‌ای اخذ می‌شود؟ گفت: بله درست است، زیرا مالکان مغازه‌های آسیب دیده نیز به عنوان اشخاص حقوقی باید بخشی از هزینه‌های مرمت و بازسازی میدان حسن آباد را تقبل کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا مالکان مغازه‌های آسیب دیده میدان حسن آباد مخالفتی با پرداخت هزینه بابت مرمت و بازسازی این بنا ندارند؟ بیان کرد: خوشبختانه تا به امروز مخالفتی در این باره انجام نشده است.

آتش سوزی میدان حسن آباد روز چهارشنبه (مورخ ۲۶ تیرماه ۹۸) در ضلع شمال غربی این میدان رخ داد و در این حادثه بخشی از نما و ساختمان میدان تاریخی حسن آباد طعمه حریق شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.