سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای مشورتی زنان در خراسان شمالی تشکیل می‌شود

استاندار خراسان شمالی گفت: به منظور استفاده از ظرفیت بانوان در بخش‌های مختلف فرمانداران موظف به تشکیل شورای مشورتی زنان به مدت ۱۰ روز در شهرستان‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی گفت: این شورا بدون باندبازی یا جناح‌گرای و باید از تمام گروه‌ها در شهرستان‌ها شکل گیرد و پیشهاد‌های برگرفته از شورای شهرستان‌ها در شورای استان بررسی شود تا خروجی لازم را داشته باشد.

شجاعی از بخش زنان به عنوان حوزه‌هایی یاد کرد که امور آن نیاز به اجرایی و عملیاتی شدن طرح‌ها و برنامه‌ها دارد و افزود: زنان باید با سماجت در میدان بمانند و محکم بایستند تا کار‌ها درست انجام شود.

وی از بخش خصوصی به عنوان تنها مسیر درمان کشور یاد کرد و اظهار کرد: زنان باید بدانند جایگاه آن‌ها گرفتنی است و باید در این راه جدی باشند.

وی گفت: در این میان باید هر استان نسخه خاص خود را در برنامه‌ها داشته باشد تا بر اساس فرهنگ منطقه برنامه‌های خود را اجرا کنند.

شجاعی نرخ باسوادی زنان در استان را ۷۸.۶ درصد و در کشور ۸۴.۲ درصد اعلام کرد و افزود: نرخ باسوادی در زنان شهری استان چهار درصد و در زنان روستایی نیز ۶ درصد کمتر از کشور است.

وی تصریح کرد: درصد پوشش تحصیلی زنان در مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی در خراسان شمالی ۴۳ درصد و در کشور ۶۱ درصد و نرخ تحصیلات دانشگاهی دختران روستایی استان ۲۵ درصد و در کشور ۷۰ درصد است.

استاندار خراسان شمالی افزود: این آمار بدین معنا است که برای افزایش نرخ مشارکت اقتصادی زنان باید به بحث تحصیلات آن‌ها توجه بیشتری شود تا بیشتر متوجه امور باشند و فرزندی را تربیت کنند که بتواند در آینده استان مشارکت خوبی اشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم اگر زنان باسواد شوند خودش متوجه خواهند شد که رفتارشان در خانواده باید چگونه باشد تا به پیشرفت جامعه کمک کنند.

انتهای پیام/ ر

شورای مشورتی زنان در خراسان شمالی تشکیل می‌شود

برچسب ها: استاندار ، بانوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.