سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توسعه معادن کوچک مقیاس میان‌بری بزرگ برای رونق تولید

رییس اتحادیه حفاران گفت: با تنوع معادنی که در کشور موجوده، توسعه معادن کوچک مقیاس میان‌بر بزرگی برای رونق تولید است.

رضا اشرف سمنانی رییس اتحادیه حفاران در گفت ‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جایگاه زیرساخت های اکتشافی و حفاری در توسعه معادن اظهار کرد: بخش معدن جزء مزیت‌های رقابتی اصلی برای کشور به شمار می‌رود و با تنوع معادنی که در کشور موجوده، توسعه معادن کوچک مقیاس میان‌بر بزرگی برای رونق تولید است.

وی ادامه داد: در مقایسه با کشور هایی که از صنایع معدنی  برخوردارند ما موفقیت چشمگیری در زمینه اکتشافات نداشتیم.

سمنانی افزود : اگرچه معضل فروش محصولات و اضافه شدن تحریم فلزات وجود دارد، اما از معدود کشورهایی هستیم که در زمینه مواد اولیه و مصرف مواد معدنی، انرژی و دانش و تجربه دارای مزیت هستیم و این مزیت سبب رقابت در سطح جهانی شده است.


بیشتر بخوانید: ترخیص قطعی برخی کالاهای در گمرک مانده + سند 


رییس اتحادیه حفاران با اشاره به هم افزایی جهت بهره وری کشور ادامه داد: اگر هم‌افزایی در بنگاه‌ها و ارگان‌ها بیشتر شود برای کشور بهره‌وری بالاتری خواهد داشت. هم‌افزایی در داخل سبب می‌شود تا مزیت‌های رقابتی در سطح بالاتری دیده شوند و نباید فراموش کرد که در منطقه، بازار بزرگی با جمعیت ۳۰۰ میلیون نفر وجود دارد. با یک نگاه استراتژیک این امر را باید مورد تحلیل قرار داد و  با انعطاف‌پذیری در استراتژی می‌توان به هدف بزرگی نظیر توسعه بازارها دست یافت و آن را محقق کرد.

وی تامین مواد معدنی اولیه و سرمایه گذاری را از عوامل رشد این صنعت دانست و گفت :مواد اولیه نقش مهمی در قیمت تمام شده صنایع معدنی دارند  و سرمایه گذاری در بخش صنایع معدنی بدون تجهیز معدن ریسک بزرگی است.
 
سمنانی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر ما اکتشافات عمیقی در کشور انجام ندادیم افزود: اکتشاف اصلی و مقدماتی وظیفه زمین شناسی کشور است ولی بعد از آن قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد.

انتهای پیام /

 

جایگاه مهم زیرساخت های اکتشافی و حفاری در توسعه معادن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.