سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چند درصد زنان بیشتر از مردان کار‌های خانه را خود به تنهایی انجام می‌دهند؟

نتایج یک مطالعه به خوبی نشان داد، زنان هنوز هم بیشتر کار‌های خانه را انجام می‌دهند و مردان آنچنان در انجام کار‌های خانه نقشی ندارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد زنان هنوز هم بیشتر کار‌های خانه را انجام می‌دهند.

این پژوهش که توسط محققان کالج لندن صورت گرفته بیانگر آن است که تنها ۷ درصد زوج‌ها کار‌های خانه را عادلانه تقسیم می‌کنند.

این مطالعه بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ زن را تحت بررسی قرار داد و درنهایت مشخص شد، ۹۳ درصد زنان بیشتر کار‌های خانه را خود به تنهایی انجام می‌دهند.

بررسی صورت گرفته توسط محققان انگلیسی یادآور می‌شود، باوجود آنکه مردان باور دارند کار‌های خانه باید تقسیم شود و آن‌ها موظف به کمک به همسرانشان هستند، اما در عمل آن‌ها از انجام دادن کار‌های خانه خودداری می‌کنند.

این بررسی تأکید می‌کند، حتی زمانی که زنان خارج از خانه کار می‌کنند و ساعات اداری یک شغل را پُر می‌کنند، ۵ برابر بیش از مردان ساعات کاری را پشت سر می‌گذرانند؛ آن‌ها در هفته حدود ۲۰ ساعت کار‌های خانه را انجام می‌دهند.

براساس نتایجی که از مطالعه Longitudinal Household Society در انگلیس حاصل شده، مرد‌ها درباره کمک کردن در کار‌های خانه تنها فکر می‌کنند و تصورات خود را عملی نمی‌کنند.

این مطالعه به خوبی نشان داد، مرد‌ها کمتر از ۵ ساعت در هفته در کار‌های خانه کمک می‌کنند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

زنان همچنان بیشتر کار‌های خانه را انجام می‌دهند

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.