سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۰ میلی متر باران در «توتان» نیکشهر بارید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت سامانه آب و هوایی مونسون هند در ۴۸ گذشته نیز در استان ادامه یافت و ۵۰ میلی متر باران در «توتان» نیکشهر بارید.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: : به دنبال ادامه وزش باد‌های مرطوب مونسون هند در سیستان و بلوچستان و فراهم شدن شرایط برای رشد ابر‌های همرفتی و ریزش‌های رگباری، عصر دیروز و روز قبل آن شاهد رگبار‌های متوسط تا شدید باران در جنوب شرق استان بودیم که در برخی مناطق منجر به وقوع سیلاب در برخی رودخانه‌های محلی شد.

او  با بیان اینکه تا صبح امروز از بیش از ۲۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی گزارش بارندگی دریافت شده است، افزود: بیشینه این بارش‌ها با مقدار ۵۰ میلی متر از ایستگاه بارانسجی «توتان» شهرستان نیکشهر گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در ایستگاه‌های «چانف» نیکشهر، «اسلام آباد» سراوان و «چاه محمد» دلگان نیز به ترتیب ۳۰، ۲۷.۵ و ۲۲ میلی متر باران باریده است.

حیدری با بیان اینکه به طور معمول توده‌های همرفتی با وزش تندباد‌های شدید همراه است، گفت: نمونه‌ای از این تندباد‌ها در مهرستان روی داد و سبب خیزش موقتی گردوخاک شد.

او با بیان اینکه بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی انتظار می‌رود همچنان بارش‌های مونسون در استان به ویژه نیمه جنوبی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ع

تداوم بارش های  مونسون در جنوب سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.