سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیات: ویلموتس می‌تواند با تیم ملی ایران پیشرفت کند/ برخی بلژیکی‌ها به من حسودی می‌کردند

رئیس ایرانی‌الاصل فدراسیون فوتبال بلژیک گفت: ویلموتس مربی خوبی است و می‌تواند با تیم ملی ایران کار‌های بزرگی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  مهدی بیات، رئیس ایرانی الاصل فدراسیون فوتبال بلژیک درباره نحوه انتخاب خود برای این سمت و دلایلش برای برعهده گرفتن آن بیان کرد: ۱۳ سال پیش در باشگاه شارلروا کارم را شروع کردم و هفت سال پیش هم با خرید این باشگاه، مدیرعامل شارلروا شدم. حدود ۲، ۳ سال پیش هم از من خواستند وارد سازمان لیگ حرفه‌ای بلژیک شوم. سپس باشگاه‌های حرفه‌ای بلژیک از من درخواست کردند با توجه به اینکه وضعیت فدراسیون این کشور چندان خوب نبود، به عنوان نماینده آن‌ها وارد برد فدراسیون شوم. حدود ۲ سال هم در این برد بودم و ۲ سال و نیم مسئول تیم ملی بلژیک شدم. در نهایت پس از اینکه قرار شد رئیس جدیدی برای فدراسیون بلژیک انتخاب شود باشگاه‌ها به من گفتند با توجه به اینکه خودت کار‌ها را انجام داده‌ای می‌توانی رئیس فدراسیون بشوی و به قول ایرانی‌ها نفر درست در جای درست.

از مجموع ۲۲ نفر، ۱۵ فرد برای ریاست فدراسیون بلژیک به من رای دادند

او درباره رقیبانش برای تصدی سمت ریاست فدراسیون فوتبال بلژیک بیان کرد: ۲ رقیب مقابل من بودند که یک نفر از آن‌ها به من گفت وقتی تو می‌خواهی بیای، من کنار می‌روم. در نهایت از ۲۲ نفری که باید رای می‌دادند، ۱۵ نفر به من رای دادند.

زمانی که مسئول تیم ملی بلژیک شدم، ویلموتس از این تیم رفت

بیات درباره ارتباطش با مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران گفت: اکنون با ویلموتس در ارتباط نیستم، اما زمانی که من مسئول تیم ملی بلژیک شدم، وقتش بود ویلموتس از این تیم کنار برود و دیگر سرمربی این تیم نباشد. او جای خود را به روبرتو مارتینز داد. من با ویلموتس ارتباط خوبی دارم و او مربی خوبی است که می‌تواند با تیم ملی ایران کار‌های بزرگی انجام بدهد.

ویلموتس می تواند ایران را جلو ببرد

رئیس فدراسیون فوتبال بلژیک درباره اینکه آیا ویلموتس می‌تواند با ایران موفق شود یا خیر، اظهار داشت: ۱۰۰ درصد همینگونه است چراکه مارک ویلموتس، می‌تواند بیشتر از توان بازیکنان از آن‌ها استفاده کند و تیم خوبی را درست می‌کند. مطمئنم با کیفیت بازیکنان ایران و توانایی‌های ویلموتس می‌توانیم خیلی جلو برویم.

برخی ها به من حسودی کرده و گفتند بیات می خواهد از جایگاه ریاست فدراسیون فوتبال بلژیک سوء استفاده کند

بیات درباره اینکه چگونه در فوتبال بلژیک مدیرعامل باشگاهی مانند شارلروا می تواند رئیس فدراسیون شود درحالیکه این کار در ایران تقریبا محال است، گفت: در اینجا هم انتخاب مدیرعامل یک باشگاه به عنوان رئیس فدراسیون سخت است و به همین راحتی نیست. برخی افراد درباره انتخاب من به عنوان رئیس فدراسیون حسودی می کردند و گفتند بیات می خواهد از موقعیت خودش استفاده می‌کند و به باشگاه شارلروا کمک کند که این موضوع در نوع خودش یک ریسک بود.

ریشه ام ایرانی است و هر کس از من کمک بخواهد با کمال میل انجام می دهم

مالک و مدیرعامل باشگاه شارلروا درباره راحت شدن ورود بازیکنان ایرانی به فوتبال بلژیک با توجه به تعصب او به فوتبال کشورمان گفت: من نمی توانم و اجازه ندارم به کسی درس بدهم با بگویم چه کاری می تواند انجام بدهد. من در اختیار هستم و هرکسی می تواند از من سوال کند یا کمک بخواهد. با این وجود با کمال میل به هرکسی که بخواهد بداند سیستم کاری ما چگونه است، کمک می کنم. ایران، کشور من است و من آن را دوست دارم. ریشه ام ایرانی است و اگر هر کاری از من بخواهند با کمال میل برای کشورم انجام می دهم.

ایران، سرزمین فوتبال است اما بازیکنانش باید تفاوت فوتبال کشورمان با فوتبال حرفه ای را یاد بگیرند

بیات درباره اینکه دوست دارد کدام بازیکن ایرانی در تیم شارلروا بازی کند، گفت: ایران سرزمین فوتبال است و بازیکنان خوب زیادی دارد. تنها برخی مشکلات وجود دارد. ایرانی‌ها باید یاد بگیرند فوتبال حرفه‌ای با فوتبال ایران متفاوت است. در این زمینه باید کار کنیم، اما اگر وضعیت درست پیش برود، بازیکنان بیشتری از ایران می‌توانند به اروپا و بلژیک بیایند. در آن شرایط تنها یک تا ۲ بازیکن در سال به فوتبال ایران نمی‌آیند.

دلفی و قلی زاده از هفته آینده برای شالروا بازی می کنند

او درباره دلیل غیبت علی قلی زاده و یونس دلفی، بازیکنان ایرانی تیم شارلروا در بازی هفته اول لیگ بلژیک مقابل تیم خنت، تصریح کرد: علی قلی زاده دوران نقاهت پس از عمل جراحی را پشت سر می گذارد و انشالله از هفته آینده دوباره می تواند بازی کند. در بازی های دوستانه شارلروا تا حدی احساس درد می کرد و ما نخواستیم در بازی با خنت ریسک کنیم تا وضعیت او بدتر شود. دلفی هم در آخرین دیدار تدارکاتی ما پیش از شروع لیگ آسیب دید که البته این مصدومیت مهم نیست. یونس هم از هفته دیگر می تواند بازی کند.

بازیکنان ایرانی باید از لحاظ بدنی و تاکتیکی بیشتر کار کنند

بیات درباره کیفیت بازیکنان لژیونر ایرانی در لیگ بلژیک اظهار داشت: کیفیت آن‌ها صد در صد مانند بازیکنان اروپایی است، اما از لحاظ بدنی و فیزیکی باید با آن‌ها بیشتر کار کنیم. ضمن اینکه باید به آن‌ها بگوییم مربیان اروپایی از لحاظ تاکتیکی چه انتظاری از بازیکنان ایرانی دارند.

فدراسیون فوتبال ایران باید مشکل نظام وظیفه لژیونرهای حاضر در بلژیک را حل کند

او درباره چالش هایش برای جذب بازیکنان ایرانی گفت: کاوه رضایی در را برای ورود بازیکنان ایرانی به بلژیک باز کرد و خوب جواب داد. او با زحمت کشیدن، کیفیت خود را ثابت کرد. در بازی شب گذشته ما با خنت هم میلاد محمدی عملکرد خوبی داشت. بازیکنان ما می‌توانند در فوتبال اروپا و بلژیک جا بیفتند. البته بازیکنانی که اینجا هستند، مشکل نظام وظیفه دارند و اگر بخواهند به ایران بیایند و برای تیم ملی کشورمان بازی کنند احتمال دارد دچار دردسر شده ومنوع الخروج بشوند. به نظر من فدراسیون فوتبال ایران باید پیگیر این موضوع باشد. چراکه بازیکنانی که اکنون در بلژیک هستند، نماینده ایران هستند و باید به آن‌ها برای رفت و آمد کمک شود. باید به بازیکنان کمک شود تا مانند دانشجویان راحت به ایران بیایند و سپس به بلژیک بازگردند.

سرمربی شارلروا اجازه نمی دهد بازیکنانمان را به تیم امید بدهیم

بیات درباره درخواست حمید استیلی، مدیر تیم ملی فوتبال امید ایران از باشگاه شارلروا برای اینکه یونس دلفی و امید نورافکن خارج از فیفادی در اختیار این تیم قرار بگیرند، گفت: ما علاقه مند هستیم تا جایی که می توانیم به تیم ملی امید ایران کمک کنیم اما متاسفانه سرمربی شارلروا رضایت نمی دهد بازیکنانش خارج از روزها فیفا دی در اختیار تیم دیگری باشند. او فکر تیم و باشگاهش است. اگر من بخواهم دخالتی بکنم می گویند بیات تنها فکر بازیکنان ایرانی است و می خواهد بازیکنانش را به ایران بفرستد. فکر می کنم خیلی حرفه ای نیست بخواهم کاری انجام بدهم و در کار سرمربی دخالت کنم. 

بلژیک می‌تواند قهرمان یورو ۲۰۲۰ شود

او درباره رشد ساختار فوتبال بلژیک و ستاره‌های این تیم در سطرح جهان اظهار داشت: من ۲ سال و نیم است که مسئول تیم ملی بلژیک هستم و تمام کار‌ها را خودم انجام می‌دهم. رابطه ام با بازیکنان تیم ملی بلژیک خیلی خوب است و تمام قرارداد‌های آن‌ها که مربوط به تیم ملی می‌شود، خودم پیاده می‌کنم. بلژیک اکنون با سیستمی که در این کشور پیاده می‌شود جایگاه نخست رنکینگ فیفا را در اختیار دارد و به نظرم می‌تواند در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ هم قهرمان بشود.

شاید سر مسئولان فدراسیون ایران شلوغ بوده که با من تماس نگرفته اند

بیات درباره اینکه آیا مسئولان فدراسیون فوتبال ایران پس از انتخابش به عنوان رئیس فدراسیون بلژیک با او تماس گرفته اند یا خیر،گفت: متاسفانه تاکنون از سوی فدراسیون ایران با من تماس نگرفته اند و احتمالا سرشان شلوغ است. انشالله به زودی با هم تماس می گیریم.

دخترانم باید بدانند ریشه شان برای کجا است

او درباره تعداد فرزندانش و اینکه آیا با آن‌ها درباره ایران صحبت می‌کند یا خیر، اظهار داشت: من ۲ دختر دارم و باز هم می‌گویم ریشه ام ایرانی است و با آن‌ها درباره اینکه از کجا آمده ام و ریشه شان برای کجا است صحبت می‌کنم. به دخترانم فارسی یاد می‌دهم و معلم زبان فارسی دارند. برای من خیلی مهم است آن‌ها ریشه پدری شان را فراموش نکنند.

خوشحال می شوم تیم ملی بلژیک با ایران بازی کند

بیات درباره اینکه آیا درصورت درخواست فدراسیون فوتبال ایران برای برگزاری دیدار دوستانه با بلژیک موافقت می کند یا خیر، گفت: اگر بتوانم به ایران برای برگزاری بازی با بلژیک کمک کنم خیلی خوشحال می شوم.


بیشتر بخوانید:

یک ایرانی، رئیس فدراسیون فوتبال بلژیک شد

ستاره ایرانی در لیست ۱۰ استعداد درخشان لیگ بلژیک قرار گرفت

واکنش ویلموتس به خبر درگذشت سرمربی اش در تیم ملی فوتبال بلژیک


انتهای پیام/

اظهارات مهدی بیات در خصوص فوتبال ایران و بلژیک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۳۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
زنده باد ایران و ایرانی
ناشناس
۰۷:۱۸ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
درود بر شما كه برخلاف برخي تازه به دوران رسيده ها ريشه اصيل ايراني خودت را فراموش نكرده اي و به آن افتخار مي كني.
حسینی
۲۳:۳۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
خیلی جالب است که یک ایرانی می تواند رئیس فدراسیون کشوری اروپایی شود.
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
توی ایران غیر ممکنه یه دو تابیتی رئیس جایی بشی اونم توی روز روشن
فرشید
۱۹:۵۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
موفق باشی اقای بیات