سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطرناکترین عملیات‌های محرمانه ضد داعش / جنگ تونل‌ها

رئیس اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق به بیان جزییاتی از جنگ علیه تونل‌های داعشی پرداخت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوعلی البصری رئیس اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق به بیان جزییاتی از جنگ علیه تونل‌های داعشی پرداخت.

وی افزود: اداره اطلاعات درباره برنامه مخفی خود برای نابودی تونل‌های داعش که تکفیری‌ها آن‌ها را در اوایل سال ۲۰۱۵ در عمق صحرای البعاج و الرمادی در مناطق صعب العبور تاسیس کرده اند، سکوت رسانه‌ای اختیار کرد. مساحت این تونل‌ها حدود ۷۰۰ کیلومتر است و در اماکنی است که احدی حتی چوپانان هم پایشان به آن‌ها نمی‌رسد.

البصری تاکید کرد: داعش از این تونل‌ها برای مخفی شدن و مراکز فرماندهی و اسکان تروریست‌ها و کارگاه‌های بمب گذاری خودرو‌ها و مخفی کردن بمب‌ها و کمربند‌های انفجاری استفاده می‌کرد و به آن‌ها به عنوان مراکز جایگزین با توجه به برآورد آن‌ها مبنی بر عدم توانایی شان برای حفظ مناطقی که در سال ۲۰۱۴ اشغال کرده بودند، می‌نگریسته است.

وی بیان کرد: عملیات جنگ تونل‌ها یکی از خطرناکترین عملیات‌های محرمانه برای مقابله با تروریست‌ها در مناطقی که قبلا تحت اشغال داعش بوده است، محسوب می‌شود. داعش تونل‌های دیگری در زیر زمین در نینوا پس از اشغال آن در سال ۲۰۱۴ ایجاد کرده بود تا از آن‌ها به عنوان استحکامات و راه ارتباطی و جنگ شهری ضد نیرو‌های مسلح در جریان آزادسازی این مناطق بهره گیرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.