سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناکامی رکابزنان کوهستان در کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰

پرونده‌ی کسب سهمیه‌ی المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای دوچرخه سواری کوهستان ایران بسته شد و رکابزنان ایرانی از المپیک باز ماندند.

آرش امیدفر مربی سابق تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان در گفت‌وگو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نتایج کسب شده  تیم ملی دوچرخه سواری در مسابقات قهرمانی آسیا بیان کرد: متاسفانه در کسب سهمیه‌ی المپیک برای دوچرخه سواری کوهستان موفق نبودیم که دلایل بسیار زیادی وجود دارد و باید بازیکنان برای جبران در مسابقات دارای امتیاز شرکت کنند. اکنون شرایط مالی، امکانات و تجهیزات خوبی نداریم و نمی‌دانیم با این پول محدودی که در دست داریم باید چه کرد! ما در کسب سهمیه‌ی المپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق نبودیم. بعید می‌دانم که تیم ملی کوهستان بتواند سهمیه‌ی المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کند پس پرونده‌ی المپیک ۲۰۲۰ برای کوهستان بسته شده است.


 زنجانیان برای ورزش دوچرخه سواری تاریخ سازی کرد

او در ادامه گفت: دستاورد ملی پوشان در کل خوب بوده است و توانستند مدال دو مدال نقره و یک برنز در قهرمانی آسیا کسب شد. در بخش دانهیل پس از ۸ سال حسین زنجانیان با تلاش‌های زیاد توانست اولین مدال قهرمانی ایران در مسابقات آسیایی را کسب کند. من مربی زنجانیان بودم و همیشه او در رده‌ی چهارم و پنجم متوقف می‌شد و نمی‌توانست مدالی کسب کند.

امیدفر درباره موفقیت تیم ملی زیر ۲۳ سال اظهار کرد: در بخش زیر ۲۳ سال علی ظهراب زاده توانست مدال نقره کسب کند. جرقه‌ی موفقیت او در مسابقات بام ایران زده شد. این ملی پوش یکی از بازیکنان فعال و با هوش ایران است که با دو گوشزد  توانست روی سکو قرار بگیرد.

ماویز شاه کلید کسب مدال برنز تیم تریل بود


مربی سابق تیم ملی گفت: به دلیل نبود ملی پوش دختر زیر ۲۳ سال در رشته‌ی تیم تریل و گروهی ابتدا بحث برای اعزام نشدن این تیم به مسابقات بود. مهسا ماویز ملی پوش دوچرخه سواری ۱۹ ساله کشورمان از اردوی بروجن تا اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا زحمات زیادی کشید که در نهایت او  شاه کلید کسب مدال برنز تیم تریل شد.

او درباره موفق نشدن پرتوآذر و شکری برای کسب مدال در قهرمانی آسیا عنوان کرد: کسب مدال طلا توسط فراز شکری یا فرانک پرتوآذر توقع زیادی بود. فراز شکری ۱۶ سال از شاگردان خوب من بوده است. او یک ورزشکار سخت کوش است که تاکنون برای ورزش کم کاری نکرده است.

 

فشار روانی بر روی شکری زیاد بود

امیدفر افزود: نباید شکری را با سایر رقبای آسیایی مقایسه کرد چراکه سایر رقبا از تجهیزات و امکانات کامل بهره‌مند هستند. همچنین فشار زیادی از طرف جامعه‌ی دوچرخه سواری بر روی فراز شکری برای کسب مدال بود که کار را او را دشوار‌تر می‌کرد.

فرانک پرتوآذر تمریناتش را در اروپا پیگیری می‌کرد که از جزئیات آن مطلع نیستم. مهمترین مشکل آزار دهنده از نظر من برای این ورزشکار نبود حریف هم سطح در مسابقات داخلی است که انگیزه‌ی او را از بین برده است.

مربی سابق تیم ملی دوچرخه سواری در پایان گفت: با وجود شرایط سخت مالی، نبود حامی مالی و نبود یک باشگاه ورزشی وزارت ورزش باید حمایت‌های خود را بیشتر کند. اکنون ورزشکاران ما برای تهیه‌ی بلیت، تهیه‌ی دوچرخه و مکمل‌های غذایی دچار مشکل هستند. نمی‌توان ورزشکار را به مسابقات تدارکاتی اعزام نکرد و مستقیم از او توقع کسب سهمیه‌ی المپیک و کسب مدال داشت. تا زمانی که این مشکلات رفع نشود نباید توقع بالایی از ورزشکاران خود داشته باشیم.


بیشتر بخوانید:

مدال برنز مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا به ملی پوشان ایران رسید

شکری: به خودم قول کسب مدال طلای قهرمانی آسیا را داده ام

زنجانیان اولین مدال دانهیل ایران در آسیا را کسب کرد


انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.