سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس هیئت شطرنج ایلام :

مدرسه شطرنج در ایلام وجود ندارد

رییس هیئت شطرنج ایلام گفت: هیچ مدرسه شطرنجی در ایلام فعالیت ندارد.

نیکوکاررئیس هیئت شطرنج ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛گفت: آغاز به کار هیات شطرنج استان در سال ۱۳۷۴ بوده است که با رکود شدید مواجه بوده این ورزش حدود ۱ سال است که به طور حرفه‌ای در استان دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد:همچنین آموزش در رد‌های مختلف مبتدی، متوسط و پیشکسوت را در این هیات طی این مدت اجرای کرده‌ایم.

رئیس هیات شطرنج استان ایلام گفت: ۱۵۰ نفر در سطح استان ایلام به صورت حرفه‌ایی شطرنج بازی می‌کنند و هر سه ماه یکبار آزمون تعیین سطح را در استان ایلام برگزار می‌کنیم.

 وی ادامه داد:این بازی فکری علاوه بر فکر به قوای بدنی بالا احتیاج دارد، چون تعدادی از بازی‌ها ۴ تا ۵ ساعت به طول می‌انجامد؛ و مدت زمان مسابقات استاندارد تا ۱ ساعت، مسابقات سریع در ۱۰ دقیقه و مسابقات برق آسا زیر ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

نیکوکار اظهار داشت:در کل استان ۱۵۰ ورزشکار داریم که حدود ۳۰ نفر خانم و مابقی آقایان هستند و در شهرستان دهلران ۲۰، آبدانان ۲۰ و دره شهر ۲۰ شطرنج باز فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه افزود:مسن‌ترین شطرنج باز ۷۵ سال و خردسال‌ترین شطرنج باز استان ۵ سال دارد و ورزشکار ریتینگ دار استان ۷ سال دارد که متاسفانه با وجود نبود مدرسه شطرنج در استان تمرینات در خود هیئت شطرنج در روز‌های شنبه تا چهارشنبه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نبود مدرسه شطرنج در استان ایلام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.