سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمن سازی ۳۸ هزار راس دام شهرستان نهبندان علیه بیماری طاعون

در چهار ماه نخست امسال ۳۸ هزار و ۵۴۲ رأس گوسفند و بز در شهرستان نهبندان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند.

راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: بیماری PPR یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی به شدت مسری است و به دلیل قابلیت انتقال به حیوانات حیات وحش بسیار حائز اهمیت است.

او افزود: مهمترین علائم این بیماری شروع ناگهانی تب، افسردگی، ریزش ترشحات چشم و بینی، التهاب و جراحات دهانی، تنگی نفس، سرفه، پنومونی، التهاب روده‌ها و اسهال بدبو است که با ایجاد تلفات بالا، تحمیل هزینه‌های درمان، افت تولید در گله، خسارات اقتصادی قابل ملاحظه‌ای به وجود می‌آورد.

راه انجام  به راه‌های پیشگیری از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک اشاره نمود و اظهار کرد: انجام واکسیناسیون به موقع، رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی کانون‌های آلوده، رعایت اصول قرنطینه‌ای در مورد دام‌های تازه وارد، جلوگیری از ارتباط دام سالم با دام آلوده و معدوم سازی بهداشتی دام‌های تلف شده از مهمترین و مؤثرترین راه‌های پیشگیری از این بیماری می‌باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ادامه داد: با واکسیناسیون ۳۸ هزار و ۵۴۲ رأس دام سبک از ابتدای سال جاری در کانون‌های بیماری سال‌های گذشته و همچنین مناطقی که نزدیک به زیستگاه‌های حیات وحش هستند تاکنون مورد مشکوکی از این بیماری در شهرستان مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه این بیماری در دام‌های جوان و مناطقی که سابقه واکسیناسیون علیه بیماری ppr را ندارند تلفات بالایی دارد، از دامداران خواست که نهایت همکاری را با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی شهرستان داشته باشند.

 

انتای پیام / ط آ

واکسیناسیون دام علیه  بیماری طاعون

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.