سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۲۰ واحد بوم گردی در خراسان‌شمالی

تا پایان سال جار‌ی شمار اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان به بیش از ۱۵۰ واحد می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی کاظمی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳۳ اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان شمالی فعال است و تا پایان سال نیز ۲۰ اقامتگاه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

کاظمی با تأکید بر لزوم نیازسنجی و امکان‌سنجی به‌منظور برگزاری دوره‌های آموزشی برای علاقه‌مندان و فعالان حوزه گردشگری، افزود: ارائه آموزش‌های لازم، مؤثرتر از تشدید نظارت‌ها است.

وی تنوع قومیتی و فرهنگی و نیز وجود جاذبه‌های طبیعی را از مزیت‌های گردشگری خراسان شمالی برشمرد و گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی امروز طرفداران خود را پیداکرده است و باید نمونه‌های موفق استان در این حوزه را به‌عنوان الگو معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه بوم‌گردی فقط صدور مجوز نیست، عنوان کرد: داشتن طرح توجیهی و ظرفیت سنجی از الزامات صدور مجوز است، بنابراین افرادی که علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه و دریافت تسهیلات هستند باید علاوه بر آموزش‌های لازم، ظرفیت سنجی را مدنظر قرار دهند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی از تجهیز تمام اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان به کپسول آتش‌نشانی خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، این مهم در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/د

افتتاح ۲۰ واحد بوم گردی در خراسان‌شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.